3192
Sök

Hackar när ja drar på

19 Inlägg
28 januari 2011
Trådstartare
#1
tjena !

har en 945 med ft motor med turbo + (urkopplad)

Har lite problem med att få den att gå helt klockrent. Hackar som helvete när jag gasar på med den, småspikar typ.
Har trodde först att inte bränslet hängde med så jag åkte o chippade bilen. Men fortfarande samma fel. Kör på 0.7 i ladd och vissa kan ju köra betydligt högre med original chipet i. Har dragit åt alla tryckrör osv eftersom ja trodde det var läckage först. sen upptäckte ja att den gick felfritt när motorn är kall. Men så fort den börjar bli varm så börjar den spöka o hacka som fan.

Nån som har haft samma problem eller vet vad det är ? snälla hjälp mig innan jag blir tokig

Mvh

Team Strin.se
23 Inlägg
28 januari 2011
#2
kollat igenom alla tänddelar? bränslefilter, pump?


köp vw big_smile
Senast redigerat av yeppe (28 januari 2011)


1 567 Inlägg
28 januari 2011
#3
injectioncleaner skrev:
tjena !

har en 945 med ft motor med turbo + (urkopplad)

Har lite problem med att få den att gå helt klockrent. Hackar som helvete när jag gasar på med den, småspikar typ.
Har trodde först att inte bränslet hängde med så jag åkte o chippade bilen. Men fortfarande samma fel. Kör på 0.7 i ladd och vissa kan ju köra betydligt högre med original chipet i. Har dragit åt alla tryckrör osv eftersom ja trodde det var läckage först. sen upptäckte ja att den gick felfritt när motorn är kall. Men så fort den börjar bli varm så börjar den spöka o hacka som fan.

Nån som har haft samma problem eller vet vad det är ? snälla hjälp mig innan jag blir tokig

Mvh

Bränslefilter ? bensinpump som går dåligt?

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

Forummoderator
26 337 Inlägg
28 januari 2011
#4
Varför kopplade du ur pluspaketet?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

TurboDieselIntercooler ftw =)
90 Inlägg
28 januari 2011
#5
AirOne skrev:
Varför kopplade du ur pluspaketet?

för att få högre ladd?

BTW mägr, koppla på turbo plusen igen får du se om den går bättre? kan ju vara ngt med nån givare eller så..

Volvo 855 T5 2,5 Italiano =)

19 Inlägg
29 januari 2011
Trådstartare
#6
Bjurstroem skrev:
AirOne skrev:
Varför kopplade du ur pluspaketet?

för att få högre ladd?

BTW mägr, koppla på turbo plusen igen får du se om den går bättre? kan ju vara ngt med nån givare eller så..

turbo plussen är urkopplad, och har bytt pump + filter. fortfarande samma fel

552 Inlägg
29 januari 2011
#7
Kan vara vattentemp. givaren som spökar.

22 Inlägg
29 januari 2011
#8
Kibil skrev:
Kan vara vattentemp. givaren som spökar.

Om det är likadant som på VW<3 så är det la vattentemp givaren som säger till att bilen är kall och skickar på lite extra soppa, kallstartsventil?
då kanske den inte får tillräckligt när bilen blir varm och givaren slutar be om extra sås?roll


552 Inlägg
29 januari 2011
#9
hustler skrev:
Kibil skrev:
Kan vara vattentemp. givaren som spökar.

Om det är likadant som på VW<3 så är det la vattentemp givaren som säger till att bilen är kall och skickar på lite extra soppa, kallstartsventil?
då kanske den inte får tillräckligt när bilen blir varm och givaren slutar be om extra sås?roll

Arbetar tillsammans med kallstarts ventilen ja. När motorn är kall (Kylarvattnet kallt) så får den extra mycket bränsle, och när den är mindre ska bränslet gå ner till "normal" nivå, ibland händer det att givaren får spel och fastnar på ett fast värde. Då kan motorn antagligen gå för snålt eller för fett.

19 Inlägg
31 januari 2011
Trådstartare
#10
Kibil skrev:
hustler skrev:
Kibil skrev:
Kan vara vattentemp. givaren som spökar.

Om det är likadant som på VW<3 så är det la vattentemp givaren som säger till att bilen är kall och skickar på lite extra soppa, kallstartsventil?
då kanske den inte får tillräckligt när bilen blir varm och givaren slutar be om extra sås?roll

Arbetar tillsammans med kallstarts ventilen ja. När motorn är kall (Kylarvattnet kallt) så får den extra mycket bränsle, och när den är mindre ska bränslet gå ner till "normal" nivå, ibland händer det att givaren får spel och fastnar på ett fast värde. Då kan motorn antagligen gå för snålt eller för fett.

låter rimligt, är de samma givare på alla b230?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
31 januari 2011
#11
min 940 turbo+ gick så där med när ja höjjde laddet till 1.1 bar och hade en rutten ljudämpare kvar böt halvsats sytemet sen sluta de bara så där och måste då tillägga turbo+ va urkopplat och bilfan va chippad



Sök