3441
Sök

Övre oljetråg nissan s14 sr20det

86 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
hallå tjena!

jag har idag (natt) försökt ta av övre oljetråget (alu delen) på min s14 men vet inte riktigt om jag missat några skruvar, för det känns som det sitter fast, hårt som attsingen och vill ju helst inte sabba något...

Min fråga är om det sitter någon eller några gömda skruvar eller muttrar någonstans? har tagit alla synliga som sitter uppåt runt tråget och tre, eller om det nu var fyra, bultar som satt skruvade från växellådan...

och sen undrar jag hur det ska se ut med packningarna där ska det vara vanliga papp packningar? blev lite ställd när jag såg att motorn var "ihop limmad" med någon sorts jävla sillikon av den jävligaste sort så den sitter väl utav bara fan, är det kanske bara det som gör att jag inte får av det?

såg även att där var några gängade hål i tråget men inget i själva blocket längst bak mot v-lådan, kan man använda dessa för att "tvinga ner" sumpen eller måste det av i någon speciell riktning?

vet att det finns många duktiga nissan skruvare här så ge mig några tips är ni snällla:)

Tack på förhand.
Senast redigerat av inzain (30 januari 2011)

354 Inlägg
30 januari 2011
inzain skrev:
hallå tjena!

jag har idag (natt) försökt ta av övre oljetråget (alu delen) på min s14 men vet inte riktigt om jag missat några skruvar, för det känns som det sitter fast, hårt som attsingen och vill ju helst inte sabba något...

Min fråga är om det sitter någon eller några gömda skruvar eller muttrar någonstans? har tagit alla synliga som sitter uppåt runt tråget och tre, eller om det nu var fyra, bultar som satt skruvade från växellådan...

och sen undrar jag hur det ska se ut med packningarna där ska det vara vanliga papp packningar? blev lite ställd när jag såg att motorn var "ihop limmad" med någon sorts jävla sillikon av den jävligaste sort så den sitter väl utav bara fan, är det kanske bara det som gör att jag inte får av det?

såg även att där var några gängade hål i tråget men inget i själva blocket längst bak mot v-lådan, kan man använda dessa för att "tvinga ner" sumpen eller måste det av i någon speciell riktning?

vet att det finns många duktiga nissan så ge mig några tips är ni snällla:)

Tack på förhand.

ja ihoplimmade tråg mm. kan ta fast REJÄLT.. Ta en vass fin kniv och knacka inn den så du får ett början och gå varvet runt med kniven så ska du se den lossnar! smile

MVH. Mattias

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!

86 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
Okej, tack. Men det känns verkligen som den. Sitter fast på något annat vis... Har letat upp en pdf på service boken men blir inte klokare har varit ute och känt, klämt och kollat idag igen men hittar inget... sad

354 Inlägg
31 januari 2011
inzain skrev:
Okej, tack. Men det känns verkligen som den. Sitter fast på något annat vis... Har letat upp en pdf på service boken men blir inte klokare har varit ute och känt, klämt och kollat idag igen men hittar inget... sad

aha, okejokej. Ja ta en noggrann titt ennu så du inte har glömt en skruv som är gömd någonstans. Men som sagt, dom kan ta fast REJÄLT! Kan värka exakt som dom sitter fastbultade alltså!

MVH. Mattias

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!

86 Inlägg
4 februari 2011
Trådstartare
Och till slut fick jag av det, satt visst fyra skruvar innanför plåt tråget jag kom undan med en spricka men får se om det kan gå att svetsa...sad ingen som har den övre biten till salu annars?

Sök