30 januari 2011
Trådstartare
Hej, jag verkar aldrig bli av med mina problem ang min merca 230e.
Tar problemet från början:
1) Började med att jag hade 1 liter soppa i bilen under tiden jag bytte ut div. bränslegrejer för att det var nått fel på gamla insprutningen.
Efter jag hade bytt ut allt så testa jag starta bilen och den gick igång som vanligt,men det vara i ca 5 sekunder på tomgång och sen dog den.
2) Upptäckte att bränslefördelaren inte gav ut nån soppa så jag bytte fördelaren mot en som jag vet har funkat innan.
3) Samma sak där,bilen starta och sen tillbaka på det gamla spåret igen.
Jag tanka bilen ca 6 liter till och prova. Vi mätte bränsletrycket och den hade det rekomenderade trycket enligt mercedes-verkstaden,soppan som kom från tanken och till bränslefördelaren va ren och fin.
4) Jag startar den 2-3 gånger och sedan går ut och skruvar upp 1 spridarrör i taget så kommer det ingen soppa från 2 av dom.
5) När jag skruvar upp 1 rör,går in och drar på starten så kommer det ingen soppa från 2 st i bränslefördelaren.
Från dom kommer det en liten snutt brunfärgad bensin å sen är de stopp.
Från dom andra 2 kommer det bensin...
Vad ska jag göra? Den andra fördelaren är isärplockad för jag håller på rengöra den,dessvärre va jag rätt klantig och "plutta" ut 4 små "filter" som satt i spridarrörs anslutningarna på fördelaren, 2 av dom var trasiga och 1 var borta, 1 är hel.
¤¤Tjejen som inte är rädd för att bli smutsig¤¤
*Endast Mercedes ägare