2968
Sök

W124 230e -88 startar och dör efter 2 sekunder

Snäll liten biltjej
880 Inlägg
8 februari 2011
Trådstartare
Näe fördelaren är på veven om ja inte har helt fel?
De va ju en som kolla de där å han sa då att de inte va nå fel på kammen med nollställningen, jag skulle bara se till att fördelaren va helt nollställd innan provstart.
Men det verkade ju inte hjälpa,bilen orkar ju inget ändå hmm

¤¤Tjejen som inte är rädd för att bli smutsig¤¤
*Endast Mercedes ägare

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
8 februari 2011
Om bilen går men går som en "en påse nötter" Så räcker det troligen att ställa tändningen med stoboskop eller med öronen. Att nolla fördelaren räcker till provstart men knappast att köra på. Om den bara smattrar och smäller utan att starta kan den möjligen hamnat ett halvvarv fel.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Snäll liten biltjej
880 Inlägg
8 februari 2011
Trådstartare
mjo möjligt, men en som ska komma å kolla på motorn på torsdag så ja får väl hålla tummarna att han hittar felet smile

*Endast Mercedes ägare

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
8 februari 2011
Så jävla svårt att lämna goda råd när man inte minns hur det ser ut under huven på en 230E. Hoppas att det går bra.

Snäll liten biltjej
880 Inlägg
8 februari 2011
Trådstartare
Ja de är ju inte lätt,man skulle helst ha spelat in hela problemet istället och lagt upp en länk,hade nog sagt mer än tusen tror jag då folk får se och höra problemet smile

*Endast Mercedes ägare

Snäll liten biltjej
880 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
Tändningen är korrekt inställd,kallstartsventilen bytt,det kommer bränsle till motorn utan problem. Men det är en sak som fick oss båda att klia oss i huvudet, det är en sensor som är väääldigt trasig, enligt tyska merca forum så styr den kallstartsventilen också, om denna sensor är trasig så får motorn för rik blandning av soppa och kan därmed ge problem vid start,tomgång m.m. Har fixat en ny nu och ska se om de fixar sig smile

*Endast Mercedes ägare

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
11 februari 2011
Verkar ju väldigt logiskt! Om bilen går på kallstarten hela tiden så är det klart att den går illa. Förhoppningsvis kommer det att funka sen då big_smile

Snäll liten biltjej
880 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
Hoppas jag med smile En skrev såhär på en w124 som hade liknande problem som jag: "Bränsle blandningen är för rik ... Jag skulle misstänka din temperatur sensor för bränsleinsprutningssystem dör och registreras felaktig temperatur."

Så jag får hoppas till tusen att de är denna,annars vet jag inte vad jag gör längre :S

*Endast Mercedes ägare

Snäll liten biltjej
880 Inlägg
12 februari 2011
Trådstartare
glömde tillägga att det sitter Biltema fördelarlock och rotor på den också, möjligtvis ett problem? tongue
Har ju kvar det gamla smile

*Endast Mercedes ägare

Evildan
12 februari 2011
¤¤740Racing¤¤ skrev:
glömde tillägga att det sitter Biltema fördelarlock och rotor på den också, möjligtvis ett problem? tongue
Har ju kvar det gamla smile

Skruva på det gamla och se om Benz föredrar dem.

Snäll liten biltjej
880 Inlägg
12 februari 2011
Trådstartare
det blir att göra så,för de är nått med tändningen eller kallstart, allt är korrekt nu med tändinställning å soppa. men problemet kvarstår, så nu kommer jag blicka åt biltema sakerna och byta ut dom

*Endast Mercedes ägare

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
12 februari 2011
Jag har kört biltemas tänddelar, förut var iaf fördelarlocken och kondensatorerna sopor.

Snäll liten biltjej
880 Inlägg
12 februari 2011
Trådstartare
Jag bytte det idag och tempsensorn... när den väl starta så gick den jättefint på tomgången som den aldrig gjort förut...........sen dog den bara..... sad fattar inte vart felet är!

*Endast Mercedes ägare

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
12 februari 2011
Har du soppa i bilen? Kan ju ha gått åt fettmycket med all felsökning?

Snäll liten biltjej
880 Inlägg
12 februari 2011
Trådstartare
jag har tankat så det står på strecket före tom tank så soppa finns det.

*Endast Mercedes ägare

Snäll liten biltjej
880 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
Inte bara jag som har detta problem,här är en som har samma fel, men han på youtube kan varva upp 3 gånger och jag kan bara 1 gång.

http://www.youtube.com/watch?v=MqjtZpFG … re=related

*Endast Mercedes ägare

Evildan
13 februari 2011
långsökt tanke, men har du immobilizer i den? kan vara stöldskyddet som slår ifrån?

Snäll liten biltjej
880 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
Evildan skrev:
långsökt tanke, men har du immobilizer i den? kan vara stöldskyddet som slår ifrån?

Näe har inget sånt hmm

*Endast Mercedes ägare

Snäll liten biltjej
880 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
Har spelat in min bil under startförsök, här får ni nu se med egna ögon och öron precis hur den beter sig!

View My Video

*Endast Mercedes ägare

6 632 Inlägg
13 februari 2011
Personligen tycker jag den låter som en chockad gräsklippare när du får igång den

Min merca betedde sig ungefär lika dant vid varma starter, man var tvungen att varva upp den annars tvär dog den och ville inte starta.

Efter bilen rasade så nu när jag bytte motor märkte jag att hela tomgångs ventilen var lös ungefär, kanske hjälper något?

De/Dem

Sök