3856
Sök

Besikta med coilovers?

59 Inlägg
1 februari 2011
Trådstartare
tja, går bilen igenom besiktningen med coilovers?

113 Inlägg
1 februari 2011
Tjena fick igenom min nissan med coils, besiktningsmannen påpekade bara att det kunde slita på leder i hjulupphängningen. Han sa även att han släppte igenom modifierade bilar så länge han inte ansåg att det kunde vara någon trafikfara, hur lågt jag ville köra ansåg han var mitt problem och inte hans.

Kan ju iofs haft tur, men får hoppas att de flesta bedömer som ovanstående.

1 212 Inlägg
1 februari 2011
DiddePil skrev:
tja, går bilen igenom besiktningen med coilovers?

ingen fara...

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

3 650 Inlägg
1 februari 2011
Ja, men skuva upp dom

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
1 februari 2011
skruva upp dom så du inte fastnar i lyften eller bromsprovaren så är det ingen fara! smile

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

59 Inlägg
1 februari 2011
Trådstartare
okej tack för snabba svar! smile

7 276 Inlägg
1 februari 2011
Alla bilar som är helfordonsgodkända ska EGENTLIGEN inte gå genom men många gör det ändå.

59 Inlägg
1 februari 2011
Trådstartare
vad menas med helfordonsgodkända?

KHRacing
1 februari 2011
Brains skrev:
Alla bilar som är helfordonsgodkända ska EGENTLIGEN inte gå genom men många gör det ändå.

Alla bilar från 1976 & framåt skall egentligen inte gå genom men många gör det ändå.

761 Inlägg
3 februari 2011
KHRacing skrev:
Brains skrev:

Alla bilar från 1976 & framåt skall egentligen inte gå genom men många gör det ändå.

Är det så?
Jag har alltid trott det kom -98 och att det bara var motorerna var avgascertifierade frå -76 alltså man får inte ändra något som påverkar avgaserna?

Jag säger ingenting, jag bara tror smile

KHRacing
3 februari 2011
dannnej skrev:
Är det så?
Jag har alltid trott det kom -98 och att det bara var motorerna var avgascertifierade frå -76 alltså man får inte ändra något som påverkar avgaserna?

Jag säger ingenting, jag bara tror smile

lol lol lol

det har med krock-godkännande m.m att göra vet ej vad det heter dock tyvärr.

219 Inlägg
3 februari 2011
Min TT var så sänkt att den inte gick under rampen besiktnings mannen hämtade ett par brädor bakom disken och la dom framför då kom jag upp och dom bara garvade på besiktningen  och frågade hur man kom över guppen i stan.  så coilovers har dom inga problem med

Team Radioactive

KHRacing
3 februari 2011
Trik skrev:
Min TT var så sänkt att den inte gick under rampen besiktnings mannen hämtade ett par brädor bakom disken och la dom framför då kom jag upp och dom bara garvade på besiktningen  och frågade hur man kom över guppen i stan.  så coilovers har dom inga problem med

På din station ja, en jag säger det IGEN.

Är det inte orginalmonterat så är det ej regelmässigt.

219 Inlägg
3 februari 2011
Regelmässigt nej. Det vet man men vad har det för biverkningar av coilovers som skulle göra bilen till trafikfara?

Team Radioactive

KHRacing
3 februari 2011
Trik skrev:
Regelmässigt nej. Det vet man men vad har det för biverkningar av coilovers som skulle göra bilen till trafikfara?

vad jag vet har jag inte nämnt något sånt, jag har enbart svarart på ursprungsfrågan om det är ok eller ej !

1 196 Inlägg
3 februari 2011
Min gick igenom men en tips höj den innan så den är ungefär orginal hög

Sök