3411
Sök

Central lås problem (Saab 9-3 Vector -03)

8 Inlägg
3 februari 2011
Trådstartare
Hej!
Nu är det såhär att när jag trycker på lås knappen på nyckeln så låses endast bakdörrarna så om jag vill ha bilen låst måste jag gå in och sätta mig i baksätet och låsa höger fram dörr och vänster fram dörr för hand, sen gå ut och trycka på lås knappen på nyckel.

Bilen är en Saab 9-3 Vector -03

Kan det va någon säkring som gått bara eller kan jag förvänta mig nåt annat dyrt fel? sad

8 Inlägg
3 februari 2011
Trådstartare
Jag kollade igen idag när det är lite ljusare ute och det visade sig vara en kontakt som inte va där den skulle, men det är inte första gången dem slarvar på det stället jag köpte bilen så jag är inte förvånad.

Bilvårds Teknker
19 Inlägg
3 juli 2011
Hejsan vilken kontakt va de?

Jag har också en 9-3 Vector -03 med exakt samma problem.

Men först va de bara HF som va död . nu är de båda fram dörrarna.

8 Inlägg
4 juli 2011
Trådstartare
Dicksson skrev:
Hejsan vilken kontakt va de?

Jag har också en 9-3 Vector -03 med exakt samma problem.

Men först va de bara HF som va död . nu är de båda fram dörrarna.

Det visade sig att det inte va den kontakten ändå jag hade bara tur att det började funka igen, det va nåt glapp i styrdonet så jag fick lämna in den så dem fick byta dem i båda dörrarna fram. Pris på det hela vet jag inte eftersom jag bara hade ägt bilen i två månader när felet inträffade så det gick på garantin då jag köpt bilen hos en bilhandlare.

Det är möjligt att det finns styrdon på skroten men jag är lite osäker på om dem passar i alla bilar eftersom dem berättade på verkstaden när jag kom in och skulle snabba på dem lite att dem håller på och kalibrera dem. Men det är värt att kolla upp med din närmaste verkstad, möjligtvis mekonomen för dem verkar veta mest.

Sök