3668
Sök

Tagen av fartkamera

731 Inlägg
3 februari 2011
#41
ekelund88 skrev:
martinn skrev:
ekelund88 skrev:

stick då du som riskerar barns liv
men för i helvete.. han körde där halv 7 på morgonen.. inte 8 när alla kids är där.. chilla ner lite "jag leker polis" killen..
du får nog samma känsla när du har barn lämnar min unge på dagis kl 6 på morgonen och dom har sina lokaler i en skola där det är 30
Vill du veta en rolig sak? Kolla statistik på vilka det är som kör för fort på 30 sträckorna utanför skolor så ska du nog få dig en chock. Jo just det, det är dom som lämnar av ungarna och sen har lite brottom till jobbet. Har vart uppe i media x antal gånger.

Så försök inte komma och säga att bara för att man har barn så blir man guds barn.

Tack för mig smile


Rumpmas
3 860 Inlägg
3 februari 2011
#42
Fr0zT skrev:
ekelund88 skrev:
Fr0zT skrev:
aaa och vad är detta för sida liksom? Verkar ju bara som om det är misslyckade wannabepoliser på skolan? Jag frågade hur jag skulle kunna göra. Inte om att jag kommer åka dit hårt. Herregud
stick då du som riskerar barns liv
tråkigt nog verkar ju du ju ha lite problem. Men det är en gymnasie skola och det är 17-19 åringar där. Dom har nogl ite vett att inte gå ut i vägen och så börjar alla 08:20. Kan du sluta cpa eller?
Ju äldre ungjävlar blir, desto oftare tycker jag man ser dom cyklandes ut på ett övergångsställe med ena näven på ballen och den andra på mobilen med lurarna i öronen helt bortkopplade från omvärlden wink

Körkortet brukar ryka vid hastigheter över 50 km/h på 30-väg tyvärr. Prövotiden innebär att man får ta om körkortet från början efter spärrtidens slut om man får det indraget. Med utgången prövotid får man automatiskt tillbaka det efter spärrtidens slut.

Kört fort nog för att bli av med kortet har vi nog alla gjort någon gång härinne, och även om en skola är ett klart olämpligt ställe är en landsväg kantad av bebyggelse precis lika dumt, för att inte tala om att hastigheterna då är betydligt högre än 55 km/h.

Jag gissar att Fr0zT var ute efter en saklig redogörelse för vad överträdelsen innebär för hans del, inte en massa kommentarer om hur olämpligt det var. Det vet han nog redan.

Må den som aldrig syndat kasta första stenen...


327 Inlägg
3 februari 2011
#43
Vad var det för skola? Polishögskolan, isåfall körde du för sakta.

Rumpmas
3 860 Inlägg
3 februari 2011
#44
hardrox skrev:
ekelund88 skrev:
martinn skrev:

men för i helvete.. han körde där halv 7 på morgonen.. inte 8 när alla kids är där.. chilla ner lite "jag leker polis" killen..
du får nog samma känsla när du har barn lämnar min unge på dagis kl 6 på morgonen och dom har sina lokaler i en skola där det är 30
Vill du veta en rolig sak? Kolla statistik på vilka det är som kör för fort på 30 sträckorna utanför skolor så ska du nog få dig en chock. Jo just det, det är dom som lämnar av ungarna och sen har lite brottom till jobbet. Har vart uppe i media x antal gånger.

Så försök inte komma och säga att bara för att man har barn så blir man guds barn.

Tack för mig smile
För att inte tala om att de inte orkar snurra in på parkeringen när de ska lämna sin troligen lika infantila avkomma utan parkerar mitt i gatan framför ett övergångsställe istället så att bilfan skymmer eventuella barn på väg över. Jag åker förbi en skola varje morgon och samma jävla v40 står framför övergångsstället utan förare varje jävla morgon 7.45. Någon som har en unge på Emausskolan här som känner sig träffad?


26 Inlägg
3 februari 2011
Trådstartare
#45
Okej! Jag såg en annan tråd här. en snubbe som körde i 49 utanför en skola på en 30 väg. jag körde ca 6 km för fort. På hans tråd klagar ingen på han utan bara att han ska lycka till osv. Här klagar 30% av dem som skriver? har folk fått problem nu för tiden?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
3 februari 2011
#46
Fr0zT skrev:
Böterna är absolut inga problem. Kan inte bli av med körkortet bara för då är jobbet över
räkna med att bli arbetslös ......

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

26 Inlägg
3 februari 2011
Trådstartare
#47
turboforssen skrev:
Fr0zT skrev:
Böterna är absolut inga problem. Kan inte bli av med körkortet bara för då är jobbet över
räkna med att bli arbetslös ......
gött A-kassa INC!!!!!

723 Inlägg
3 februari 2011
#48
Fr0zT skrev:
turboforssen skrev:
Fr0zT skrev:
Böterna är absolut inga problem. Kan inte bli av med körkortet bara för då är jobbet över
räkna med att bli arbetslös ......
gött A-kassa INC!!!!!
Tror inte de nej

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98

Rumpmas
3 860 Inlägg
3 februari 2011
#49
Fr0zT skrev:
Okej! Jag såg en annan tråd här. en snubbe som körde i 49 utanför en skola på en 30 väg. jag körde ca 6 km för fort. På hans tråd klagar ingen på han utan bara att han ska lycka till osv. Här klagar 30% av dem som skriver? har folk fått problem nu för tiden?
Med lite tur klarar du dig ju. De flesta hastighetsmätare visar lite för mycket, och kameran drar väl av 3 km/h precis som lasern? Jag önskar dig i alla fall lycka till! Alla måste få ha rätt att göra ett misstag, och ditt misstag är fan inte tillräckligt stort för att förlora jobbet på.
Du kan gå ut på stan och klubba ned någon utan att få mer än dagsböter, troligtvis nedlagt i brist på bevis, men kör du 6 km/h över körkortsgränsen en gång på fel ställe blir du av med jobbet...


327 Inlägg
3 februari 2011
#50
Tror du får skaka galler i 30 dagar.

2 624 Inlägg
3 februari 2011
#51
Rs4Danderyd skrev:
Tror du får skaka galler i 30 dagar.
lol


26 Inlägg
3 februari 2011
Trådstartare
#52
Rs4Danderyd skrev:
Tror du får skaka galler i 30 dagar.
hahah aa det hade ju vart gött. Precis som han sa. KAn ju gå och misshandla någon och få betala mindre i böter. Om jag tar om körkortet kommer det kosta mycket + böter. Och jag har ju som sagt lärt mig en läxa. Lär ju aldrig i mitt liv hålla mer än 30 killometer i timmen utanför en skola. Även om det nu var tidigt på morgonen.

KHRacing
3 februari 2011
#54
Om vi återgår till topic istället för att skrika o kalla varandra saker m.m

Så... Svensk trafiklagstiftning säger att en varningsskylt för fartkamera skall vara
uppsatt... Så du borde inte ens kunna få böter ju tror jag, men okså svårt att bevisa
att skylten ej satt uppe vid tillfället !

mvh Kristian

* Voff voff *
10 414 Inlägg
3 februari 2011
#55
KHRacing skrev:
Om vi återgår till topic istället för att skrika o kalla varandra saker m.m

Så... Svensk trafiklagstiftning säger att en varningsskylt för fartkamera skall vara
uppsatt... Så du borde inte ens kunna få böter ju tror jag, men okså svårt att bevisa
att skylten ej satt uppe vid tillfället !

mvh Kristian
Nej, tyvärr... Detta är ändrat och gäller ej vid fartkameror!

Info:

http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19980150.htm

(Läs §4 punkt 2)

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

KHRacing
3 februari 2011
#56
Brådhis skrev:
Nej, tyvärr... Detta är ändrat och gäller ej vid fartkameror!

Info:

http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19980150.htm

(Läs §4 punkt 2)

//Brådhis
aah bra länk, synd för trådskaparen att det ej gäller då.

26 Inlägg
3 februari 2011
Trådstartare
#57
Yees. MEn det är bar att bita i det sura äpplet. Ringt polisen och frågat vad som kommer att hända för skojjs skull. Om jag nu låg i 55 som jag gjorde så skulle jag få 3200 kr böter och indraget körkort i 2 månader. Eftersom jag har prövotid får jag ta om kortet. Riskettan, Halkan, Teoriprov, uppkörning. Detta kommer bli dyrare än om jag skulle halvt slå ihjäl en kille på stan...............................

2 624 Inlägg
3 februari 2011
#58
Du lär väll även gå på en typ "inför övningskörnings kurs" när du lär ta om allt har jag för mig.. fina kostnader sad


2 624 Inlägg
3 februari 2011
#59
Samt du lär ju även ansöka om nytt körkortstillstånd när du tar om det sen osv.. satans va du måste sitta i en oskön sits nu sad


26 Inlägg
3 februari 2011
Trådstartare
#60
aaa. känns ju sådär för att ha kört i 25 km för fort. Men kommer överklaga det till domstol. Det sa han på transportstyrelsen, det var min enda chans att klara mig.


Sök