3620
Sök

Tagen av fartkamera

26 Inlägg
3 februari 2011
Trådstartare
#1
Tjena. Idag blev jag tagen av en Mobil fartkamera utanför en skola där det var 30. Jag körde u 55 när det blixtrade tror jag. Men det var under lite speciella omständigheter. En stor vitop skåpbil stog framför kameran så jag inte såg den när jag körde. När jag såg den var det försent, där stog även 2 civil poliser och höll på att instalera den. dom var antaglien klara eftersom det blixtrade när jag körde förbi. Dom hade även glömmt att sätta upp den där varningskylten men en kamera på som brukar sitta 50-100 meter framför kameran. Jag var tvungen att åka förbi senare igen och då hade dem satt upp kameran. Då var skåpbilen borta och skylten uppe och man såg kameran sjukt tydligt, omöjlig att missa. Vad tycker ni är bäst att köra? Har haft kortet ett år nu så det lär ju ryka dirr.

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
3 februari 2011
#2
Har du tur så var inte allt installerat och då klarat dig! Men fick de dig på bild med hastighet, då lär kortet ryka...

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
3 februari 2011
#3
Kortet stannar oavsett hur hög hastighetsöverträdelsen är. Är det inte så?

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

132 Inlägg
3 februari 2011
#4
55 på 30 vid skola, jag hoppas dom va klara.


8 242 Inlägg
3 februari 2011
#5
Enda du kan hoppas på är att bilen på dig var för dålig för att användas. Annars så finns det inte så mycket att göra. För även om skylten som varnar för kameran inte satt där så satt ju 30-skyltarna där. Och ska du skriva en redogörelse: skriv inte att du inte såg kameran pga att det stog en bil ivägen, ja om du inte vill ge handläggaren ett gott skratt då...
Senast redigerat av Marlboroman (3 februari 2011)


Trucker
2 710 Inlägg
3 februari 2011
#6
pat skrev:
55 på 30 vid skola, jag hoppas dom va klara.
+2

Fart missbrukare

8 242 Inlägg
3 februari 2011
#7
UhrJr skrev:
Kortet stannar oavsett hur hög hastighetsöverträdelsen är. Är det inte så?
Nej. Gäller samma regler som när prövotiden är slut. Däremot kan få en varning som bonus och nästa böteslapp då kan innebära att kortet ryker.

EDIT: Lärt mig det den hårda vägen. 81km/h på 50-sträcka
Senast redigerat av Marlboroman (3 februari 2011)


Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
3 februari 2011
#8
pat skrev:
55 på 30 vid skola, jag hoppas dom va klara.
Det här är ju bara så dumt. Alla kan ju göra misstag, och jag tror han kan lära sig sin läxa utan att bli av med kortet.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
3 februari 2011
#9
Kan vara så att den höll på att kalibreras också, det måste den göras när den sätts upp.

Men om du körde 55 på en 30-sträcka utanför en skola hoppas jag att du åker dit. Hårt.

Mekaniker/Fordonstek
80 Inlägg
3 februari 2011
#10
UhrJr skrev:
pat skrev:
55 på 30 vid skola, jag hoppas dom va klara.
Det här är ju bara så dumt. Alla kan ju göra misstag, och jag tror han kan lära sig sin läxa utan att bli av med kortet.
Nu handlar det om en skola  så kortet skall dras.. Den som inte delar samma mening har inget vett i huvudet.
OM han nu kört på något barn och om du hade varit förälder till barnet hade du tagit "Alla gör ju misstag" som en ursäkt.. Idioti är vad det kallas. //Moralpolisen

Kör 940Sleeper

723 Inlägg
3 februari 2011
#11
Jag kan hålla med om att det är fel att inte hålla 30 när det är före kl 17.00 men där jag bor är det inte att man kan köra 50 efter 17.00 utan det är 30 hela tiden och fan att jag håller det när jag ska köra där vid 8-9 på kvällen.

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98

26 Inlägg
3 februari 2011
Trådstartare
#12
pat skrev:
55 på 30 vid skola, jag hoppas dom va klara.
Det var klockan halv 7 på morgonen och det var inte en enda fotgängare vid skolan då. Så du behöver ju inte säga så när jag ber om råd okej? annars är det självklart jag inte köra så fort när det är dag!

723 Inlägg
3 februari 2011
#13
Fr0zT skrev:
pat skrev:
55 på 30 vid skola, jag hoppas dom va klara.
Det var klockan halv 7 på morgonen och det var inte en enda fotgängare vid skolan då. Så du behöver ju inte säga så när jag ber om råd okej? annars är det självklart jag inte köra så fort när det är dag!
Håller med dig, vem bryr sig vid den tiden inte en enda skolunge som är uppe då ändåså.
Senast redigerat av Glimbrink (3 februari 2011)

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98

132 Inlägg
3 februari 2011
#14
Fr0zT skrev:
pat skrev:
55 på 30 vid skola, jag hoppas dom va klara.
Det var klockan halv 7 på morgonen och det var inte en enda fotgängare vid skolan då. Så du behöver ju inte säga så när jag ber om råd okej? annars är det självklart jag inte köra så fort när det är dag!
Ok mitt råd, du åkte fast med handen i kakburken ta ditt straff.


83 Inlägg
3 februari 2011
#15
Mkt moralpoliser här på ett bil/trimforum, lustigt. smile Jag kan ärligt säga att halv sju på morgonen så tänker jag ju inte heller  "bäst hålla 30 här ifall någon kommer tidigt till skolan.... " . Däremot är 30-sträckor prioriterade för bevakning och att skita i en 30 sträcka med nyblivet körkort (=prövotid) oavsett om det är skola eller ej är ju ganska dumdristigt. Så även jag sätter min röst på att TS nog borde få sig en läxa kanske. Men att åka buss i 2 år är ju hårt, fyfan.....

83 Inlägg
3 februari 2011
#16
Kan ju tillägga att när tjejen blåste en kamera nyligen så kom ett klockrent foto på henne hem, regnr var tydligt, och hennes lagrade Körkortsfoto var inklippt som referens bredvid, mao hade dom gjort ett gediget arbete! Liiiiiite svårt neka där. Lycka till med det då. smile

132 Inlägg
3 februari 2011
#17
Moralpolis?
Jag kör långt ifrån alltid lagligt men 30-sträckor är 30-sträckor speciellt vid skolor, tiden på dygnet är klart förmildrande men jag skulle då aldrig någonsin gnälla om jag åkte dit.
Slår man ut det på alla gånger man kört för fort så ligger man bra på plus i alla fall.


26 Inlägg
3 februari 2011
Trådstartare
#18
Turbocab skrev:
Mkt moralpoliser här på ett bil/trimforum, lustigt. smile Jag kan ärligt säga att halv sju på morgonen så tänker jag ju inte heller  "bäst hålla 30 här ifall någon kommer tidigt till skolan.... " . Däremot är 30-sträckor prioriterade för bevakning och att skita i en 30 sträcka med nyblivet körkort (=prövotid) oavsett om det är skola eller ej är ju ganska dumdristigt. Så även jag sätter min röst på att TS nog borde få sig en läxa kanske. Men att åka buss i 2 år är ju hårt, fyfan.....
två år är nog liet att ta i. Det är upp till 2 år. Har ringt polisen frågat och det vanligaste är i tre månader!

5 198 Inlägg
3 februari 2011
#19
UhrJr skrev:
Kortet stannar oavsett hur hög hastighetsöverträdelsen är. Är det inte så?
Sen när då ? nyss eller ?

2 656 Inlägg
3 februari 2011
#20
Fr0zT skrev:
Tjena. Idag blev jag tagen av en Mobil fartkamera utanför en skola där det var 30. Jag körde u 55 när det blixtrade tror jag. Men det var under lite speciella omständigheter. En stor vitop skåpbil stog framför kameran så jag inte såg den när jag körde. När jag såg den var det försent, där stog även 2 civil poliser och höll på att instalera den. dom var antaglien klara eftersom det blixtrade när jag körde förbi. Dom hade även glömmt att sätta upp den där varningskylten men en kamera på som brukar sitta 50-100 meter framför kameran. Jag var tvungen att åka förbi senare igen och då hade dem satt upp kameran. Då var skåpbilen borta och skylten uppe och man såg kameran sjukt tydligt, omöjlig att missa. Vad tycker ni är bäst att köra? Har haft kortet ett år nu så det lär ju ryka dirr.
hoppas du åker dit när du kör så vid en skola



Sök