3410
Sök

Försäkringsreparation bristande - Vad gäller?

424 Inlägg
4 februari 2011
Trådstartare
Hej!

Kort o gott så lämnade jag in min vinteril efter jag smällt med ett rådjur våren 2010!

Dom bytte allt jag påpekat tagit skada som frontspolier, ena blinkers & extraljusen!

Men dom har själva inte gjort nån större undersökning på ev. skador som uppstått!

Efter jag fått bilen reparerad så ställdes den av, o ställde på min MR2'a för sommaren!

Tog ut vinterbilen i sen höstas, o märkte att den börjat dra glyckol.. fick aldrig upp den i motortemp o den drog jäkla massa extra soppa.. sådär 50% mer.. bytte tändkablar, stift, lambda o lämna in den på felkods avläsning o komp-test o allt va bra o dom hitta inga fel..

För en vecka sen va jag i GDS-hallen, såg att kylaren har en läcka.. dom varma ångorna är lättare o se ute oxå nu när de e kallt.. märkte även att både motor & växellåds kuddarna har släppt lite, si sådär 1 cm på alla platser..

Frågan är, är de deras skyldighet att åtgärda de i efterhand el får jag ta tag i de själv..
Kruxet är att de e ju svårt o bevisa de i efterhand att de inte är jag som har vållat de efter olyckan, fast jag tog me mej en ganska rejäl plastbit som lossnde när jag smällde me rådjuret så dom borde ju ha tittat på kylaren lite mer anser jag..

Måste väl finnas nåt som täcker upp de här anser jag.. nån typ av konsumentskydd el garanti el liknande!
Har ju redan lagt ut ett par 1000-lappar pga deras slarvighet!

Mvh

Rumpmas
3 860 Inlägg
4 februari 2011
När jag lämnat in Aeron på rep efter krock blev jag lite missnöjd. Perfekt lack och så, men man vägrade byta den lite deformerade vänstra innerskärmen eftersom man menade att krocken var på höger sida. Ja, kunde motorhuven deformera vänster framskärm så kunde väl innerskärmen och deformeras. Men tji fick jag.

Vidare skrapade man sidokjolen undertill på lyften. Och skyllde på stenskott. Verkstadschefen sade helt sonika att man får vända sig till FB om man inte är nöjd. Det är ju de som beställt jobbet och specificerat vad som ska göras. Tji fick jag igen eftersom det är mycket svårt att bevisa i mitt fall, men de lovade att hålla ett extra öga på verkstaden.

Ordningen är alltså:

* Först klaga hos verkstaden som utför jobbet

* Om det inte hjälper vänder du dig till den handläggare på FB som har ditt ärende.

424 Inlägg
4 februari 2011
Trådstartare
Ok!

Ja, måste nog kolla upp de här me dom båda partena o se va dom säger..

För inte e jag sugen på betala självrisken igen på 3000

Dom hade inte ens kopplat in ena kontakten till dimljuset, spolarslangarna som ska sitta fast på insidan av frontspoilern bara hänger löst är ett par saker till som jag kom på nu..

De här e ju under all kritik :S

Rumpmas
3 860 Inlägg
4 februari 2011
Vänd dig till FB direkt nu när det gått så mycket tid. Det är ju trots allt de och inte du som är kunden i det här fallet. De har ju säkert betalat en jävla massa tusenlappar för att få ett jobb ordentligt gjort och inte något jäkla hafsjobb smile

Min handläggare sade att även om de använder auktoriserade verkstäder tas en verkstad bort om den får för mycket klagomål. Det är ju ingen bra reklam för försäkringsbolaget att anlita en verkstad kunderna sedan inte blir nöjda med, lätt att det sedan låter att t ex IF ska man inte ha, min bil såg ut som skit efter skadereparationen smile

424 Inlägg
4 februari 2011
Trådstartare
Synd verkligen! Ja, måste nog slå dom en signal.. de jag vet är att dom tog min mätarställning när jag lämnade in den, för de e nåt försäkringsbolaget ville ha.. o den har inte gått så många mil efter de tanke på att jag ställde på den i Nov- 2010! Den har ju bara rullat i ca 3 mån x 2-3 mil om dagen

116 Inlägg
4 februari 2011
Som andra säger gå direkt till Försäkringsbolaget, de gångerna jag varit med om problem med verkstaden har i mitt fall Länsförsäkringar alltid hjälpt mig.

424 Inlägg
4 februari 2011
Trådstartare
Nille_83 skrev:
Som andra säger gå direkt till Försäkringsbolaget, de gångerna jag varit med om problem med verkstaden har i mitt fall Länsförsäkringar alltid hjälpt mig.

Måste bara fråga, har du haft liknande att du vart missnöjd el att reparationen inte vart korrekt utförd o fått de åtgärdat i efterhand?

116 Inlägg
4 februari 2011
LiNx skrev:
Nille_83 skrev:

Måste bara fråga, har du haft liknande att du vart missnöjd el att reparationen inte vart korrekt utförd o fått de åtgärdat i efterhand?

Japp bråkade med Ford, men de vägrade ta skiten på sig. Sa att det inte hade hänt i krocken. Men jag hade en från Länsförsäkringar som tittat på bilen och sagt vad som skulle göras. Och de hade inte gjort allt det.

SÅ jag ringde försäkringsbolaget och sa att jag inte tänkte betala självrisken om det inte gjordes rätt och att jag vägrade lämna in bilen till samma verkstad. Länsförsäkringar fixade allt till mig

424 Inlägg
4 februari 2011
Trådstartare
Nille_83 skrev:
LiNx skrev:
Nille_83 skrev:

Japp bråkade med Ford, men de vägrade ta skiten på sig. Sa att det inte hade hänt i krocken. Men jag hade en från Länsförsäkringar som tittat på bilen och sagt vad som skulle göras. Och de hade inte gjort allt det.

SÅ jag ringde försäkringsbolaget och sa att jag inte tänkte betala självrisken om det inte gjordes rätt och att jag vägrade lämna in bilen till samma verkstad. Länsförsäkringar fixade allt till mig

Ok! Skönt att få sin rätt trots mycke om o men.. Skillnaden i mitt ärende är ju att ingen fr mitt FB har vart o kollat på bilen utan att jag skulle lämna in den på en verkstad o dom skulle framställa en kalkyl o meddela mitt FB va notan landar på o sen ge ett godkännande för rep.

Sök