4 februari 2011
Trådstartare
Hej!
Kort o gott så lämnade jag in min vinteril efter jag smällt med ett rådjur våren 2010!
Dom bytte allt jag påpekat tagit skada som frontspolier, ena blinkers & extraljusen!
Men dom har själva inte gjort nån större undersökning på ev. skador som uppstått!
Efter jag fått bilen reparerad så ställdes den av, o ställde på min MR2'a för sommaren!
Tog ut vinterbilen i sen höstas, o märkte att den börjat dra glyckol.. fick aldrig upp den i motortemp o den drog jäkla massa extra soppa.. sådär 50% mer.. bytte tändkablar, stift, lambda o lämna in den på felkods avläsning o komp-test o allt va bra o dom hitta inga fel..
För en vecka sen va jag i GDS-hallen, såg att kylaren har en läcka.. dom varma ångorna är lättare o se ute oxå nu när de e kallt.. märkte även att både motor & växellåds kuddarna har släppt lite, si sådär 1 cm på alla platser..
Frågan är, är de deras skyldighet att åtgärda de i efterhand el får jag ta tag i de själv..
Kruxet är att de e ju svårt o bevisa de i efterhand att de inte är jag som har vållat de efter olyckan, fast jag tog me mej en ganska rejäl plastbit som lossnde när jag smällde me rådjuret så dom borde ju ha tittat på kylaren lite mer anser jag..
Måste väl finnas nåt som täcker upp de här anser jag.. nån typ av konsumentskydd el garanti el liknande!
Har ju redan lagt ut ett par 1000-lappar pga deras slarvighet!
Mvh