6 februari 2011
Trådstartare
Jaha! Så då har man av olika orsaker 2 bilar i trafik på tomten varav en ska tjäna som andrabil. Vilken ska jag behålla?
SAAB: Går som ett skott med sina 150 hk och har ACC, hissar, larm, krok och snygga fälgar både SoV. Rostfri och mycket fin. Inuti som ny. Känns mycket bra på vägen även i farter som är alldeles för höga. Se mina bilar... Tar sig bättre fram i snö än Volvon. Lätt!
VOLVO: Går även den riktigt fint med 140 hk och så även i höga farter. Inuti som ny den med. Tycker nog den är lite trevligare inuti med sin lägre instrumentpanel. ACC, hissar, larm och krok som ovan. Plus för kombistuket. Känns stor utanpå och trång inuti. Lite dålig på att kravla sig fram på snöiga grusvägar. Se även här mina bilar...
Vad tycker ni? Saaben rostfri. Volvon närapå men inte riktigt. Dock vit. Bägge bilarna har fungerande ACC som kyler fint. Saabens strålkastartorkare fungerar. Volvons inte alls. Saaben drar nog lite mer känns det som. Ingen av bilarna har nåt fel på växellådan. Allt fungerar. Volvons blinkers strulat men det är löst.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!