Jag har funderat på att konvertara lysena i PV:n till Bi-Xenon... Vill ju spara så mycket ström som möjligt i den bilen och så är det väl trevligt med lite mer ljus?
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Ja, om du har vanliga 55W lampor i halvljuset nu så blir det förstås lite lättare för generatorn med xenon, plus att det antagligen inte är så hemskt vanligt med en PV med dessa lampor. Cool-faktor.
Ja, om du har vanliga 55W lampor i halvljuset nu så blir det förstås lite lättare för generatorn med xenon, plus att det antagligen inte är så hemskt vanligt med en PV med dessa lampor. Cool-faktor.
Det lär inte finnas så många PV:s med Xenon. Dom flesta är ju helt original eller epa-stylade (eller strippade för racing). Det är vanliga H4 55W där fram, så man sparar ju 20W. Sen kan man kanske byta ut dom andra vanliga lamporna till e-märkta LED-lampor? Generatorn är på bara 30 Amp har jag för mig. Jag funderar allvarligt på att byta ut till en alternator (växelströmsgenerator).
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Javisst, LED sparar en hel del. Lyser riktigt bra och ska hålla länge vad jag vet. Växelströmmare skulle jag byta till ganska direkt om jag hade likströmmare. Skillnad är väl om man vill ha allt i originalskick förstås.
Lånar tråden lite snabbt istället för att skräpa ner forumet Kan jag ha 55w xenon i mina projektor dimljus istället för nuvarande 35w xenon, utan att BRÄNNNA projektorglaset?