3622
Sök

Volvo 850 GLT Kopplingen fastnar!

112 Inlägg
6 februari 2011
Trådstartare
Tjena jag har en Volvo 850 GLT -92 och har problem med kopplingen!!

Det är så här sen jag hade broms lackaget så tog kopplingen längre ner mer tänkte jag inte mer på det och tiden gick och jag körde bilen hela tiden tills typ 2 månader sen jag luftade kopplingen och då tog den lite längre upp men nu har det blivi värre, Kopplings pedalen fastnar ibland så jag måste peta upp kopplings pedalen med foten och den tar långt ner igen!

Nån som vet vad det kan vara för fel?

59 Inlägg
7 februari 2011
Slavcylindern kanske är kass?

112 Inlägg
7 februari 2011
Trådstartare
Mkt möjligt :p

1 313 Inlägg
7 februari 2011
Tror mer på huvudcylindern...bytt ett antal sånna..kolla efter läckage under damasken på båda...kan även vara slut även om dom inte läcker...

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

59 Inlägg
7 februari 2011
det är också mkt möjligt smile

37 Inlägg
8 februari 2011
Lambi skrev:
Tjena jag har en Volvo 850 GLT -92 och har problem med kopplingen!!

Det är så här sen jag hade broms lackaget så tog kopplingen längre ner mer tänkte jag inte mer på det och tiden gick och jag körde bilen hela tiden tills typ 2 månader sen jag luftade kopplingen och då tog den lite längre upp men nu har det blivi värre, Kopplings pedalen fastnar ibland så jag måste peta upp kopplings pedalen med foten och den tar långt ner igen!

Nån som vet vad det kan vara för fel?

kan vara luft!om behållaren till bromsvätskan vart tom! prova fyll på med bromsvätska i behållaren, och lufta ur den riktigt, om du inte får till de så kan du ju höra av dig så kan vi ta en kik i garaget smile

basnarkoman!

112 Inlägg
8 februari 2011
Trådstartare
Jag ska kolla på tisdag! smile

112 Inlägg
9 februari 2011
Trådstartare
Nu har är kopplingen fixad! jag luftade den igen och den är som ny! smile

59 Inlägg
9 februari 2011
gött för dig smile