3473
Sök

Vad kan man tillverka själv med en svets som är bilrelaterat?

33 Inlägg
7 februari 2011
Trådstartare
Det jag kan komma på såhär på rak arm är fjäderbenstag, bur, grenrör, avgasrör och ljuddämpare.

Har Nyligen köpt mig en svets så vill ha så mkt tips som möjligt på vad man kan slänga ihop för roligt.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
7 februari 2011
Plocka bort handtagen på dörrar och baklucka (installera "poppers"), göra en custom-grill till sin 240 i plattjärn och 2mm stålplåt (helt perfekt att döda fåglar och småvilt med....).

Finns väl egentligen inte så extremt mycket man kan tillverka i lösdelar med bara en svets ?

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
7 februari 2011
kan ju i princip göra vad fan som helst med en skysst ide och lite metal skrot av alla dess slag

612 Inlägg
7 februari 2011
Beror ju också på vad det är för svets. Med en hyfsad pinnsvets kan man bygga dit stötfångare av järnvägsräls, med en bra TIG kan man svetsa ihop aluminiumfolie (vad nu det skulle vara bra för).

757 Inlägg
7 februari 2011
jag tillvärkade en vagga till min bil med hjälp av svets smile

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
7 februari 2011
Kjolpaket/Skärmbräddare...

Svenska Subaru Imprezaklubben...

33 Inlägg
7 februari 2011
Trådstartare
Behållare av alla dess slag, catch tanks och fuelcells

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
7 februari 2011
Fästen för att byta tex till en kraftigare generator? Hasplåt och andra skydd.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Meldem
917 Inlägg
7 februari 2011
störtbur?

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

757 Inlägg
7 februari 2011
nya balkar på en rostig amerikanare;P

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 februari 2011
Mycket förslag som är vettiga. Men ni glömmer det viktigaste, att kunna svetsa en ny mutter på en rundad skalle tex tongue

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
7 februari 2011
Att plocka ur avdragna eller skadade bromsluftningnipplar är nog tamejfan det bästa med en svets, glömde det totalt!

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

12 086 Inlägg
7 februari 2011
Laga rost smile

Sök