3019
Sök

BMW 316i -90, problem med misständningar

180 Inlägg
7 februari 2011
Trådstartare
Nu är det såhär att jag har en BMW 316i -90'a som har tillfällig astma, IBLAND. Den misständer bara ibland osv. Min kära bmw meck till granne gissade på luftmassemätaren. Då undrar jag om någon har någon liggandes för någon mindre peng eller möjligtvis har någon annan idé på vad det kan vara?

All hjälp uppskattas

mvh

**Ändarde rubriken till en godkänd samt
flyttade tråden till rätt forum.
mvh jonTe/moderator**

151 Inlägg
7 februari 2011
massor av BMW folk på streetrace.se som har massa sånt liggandes förmodligen... kolla där också...

180 Inlägg
7 februari 2011
Trådstartare
ska göra det imorrn, tack danne

Fattig student
1 282 Inlägg
7 februari 2011
Passar det med en till bmw 320 har jag en liggandes..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

552 Inlägg
7 februari 2011
När exakt misständer den? Varvar den inte riktigt? Går det i så fall att varva den i smyg?

1 867 Inlägg
7 februari 2011
Min gamla E30 hade symptom ungefär som dom du beskriver, efter ett byte av alla tänddetaljer så gick den fint igen.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
7 februari 2011
Kolla på Autopower, folk där har massa prylar liggandes hemma i garagen.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

180 Inlägg
8 februari 2011
Trådstartare
Först, tack för alla svar.

Tiger1978: Nej tyvärr, e30/36 316 funkar endast hmm tack ändå
Kibil: Den misständer då och då och ibland. Oftast vid  högre varv. Och om jag försöker varva då händer ingenting.
Koop: Jag har bytttändstift och det gjorde ingen skillnad, men en kompis trodde inte det hade mmed det att göra?
marwin_of_sweden: Okej tack!

552 Inlägg
8 februari 2011
Apelgren skrev:

Kibil: Den misständer då och då och ibland. Oftast vid  högre varv. Och om jag försöker varva då händer ingenting.
Koop: Jag har bytttändstift och det gjorde ingen skillnad, men en kompis trodde inte det hade mmed det att göra?

Svag bränslepump. Hade samma problem på min e39a!

180 Inlägg
9 februari 2011
Trådstartare
Kibil skrev:
Apelgren skrev:

Svag bränslepump. Hade samma problem på min e39a!

Är du helt hundra?

179 Inlägg
9 februari 2011
Om det inte inträffar när du varvar motorn stillastående och det kommer när du kör så låter det bränslerelaterat enligt mig. Bränslepump eller bränsletrycksregulator är min gissning...

1 867 Inlägg
9 februari 2011
Kolla fördelarlock, det låter precis som min gamla 316 som sagt.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
9 februari 2011
kolla i vilket skick rotor & fördelarlocket är i.
sen kan det även vara dåligt bränslefilter.
Hade din LMM vart kass hade bilen gått piss hela tiden.
Ps du kan se om tråden är av i den om du skruvar loss den.
Enklaste settat att testa om den är hel är att starta upp bilen. dra ut kontakten. händer det absolut ingenting så är den kass. Bilen ska gå dåligt/ojämn tomgång/dö/dra mkt soppa utan LMM
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (9 februari 2011)

C H E V R O L E T <3

180 Inlägg
9 februari 2011
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
kolla i vilket skick rotor & fördelarlocket är i.
sen kan det även vara dåligt bränslefilter.
Hade din LMM vart kass hade bilen gått piss hela tiden.
Ps du kan se om tråden är av i den om du skruvar loss den.
Enklaste settat att testa om den är hel är att starta upp bilen. dra ut kontakten. händer det absolut ingenting så är den kass. Bilen ska gå dåligt/ojämn tomgång/dö/dra mkt soppa utan LMM

Tack för tipset, jag testade och bilen sten dog första gången. Efter det gick den ojämnt utan LMM. Så det verkar inte vara det

469 Inlägg
2 mars 2011
lånar tråden lite då den passar min fråga! jag har samma problem med min e30 316i -89 fast på min så kommer det ibland när jag sladdar och varvar mycket som typ vid omkörningar =/ har bytt alla filter + stift olja, kollat alla relän och säkringar samt gjort rent fördelarlock + rotor =/ skulle vara väldigt tacksam för svar

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"

180 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
exoop skrev:
lånar tråden lite då den passar min fråga! jag har samma problem med min e30 316i -89 fast på min så kommer det ibland när jag sladdar och varvar mycket som typ vid omkörningar =/ har bytt alla filter + stift olja, kollat alla relän och säkringar samt gjort rent fördelarlock + rotor =/ skulle vara väldigt tacksam för svar

Jag har haft i spridarrengöring, sånt man häller i soppatanken. Jag har inte kunnat köra bilen så mycket då den har fått körförbud men hitills har den gått bra. Kanske är något att prova?

469 Inlägg
2 mars 2011
Apelgren skrev:
exoop skrev:

Jag har haft i spridarrengöring, sånt man häller i soppatanken. Jag har inte kunnat köra bilen så mycket då den har fått körförbud men hitills har den gått bra. Kanske är något att prova?

jag har förgasare om jag inte minns fel så de kan bli lite svårt =/ men får prova förgasar-rengöring istället

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"

180 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
exoop skrev:
Apelgren skrev:
exoop skrev:

jag har förgasare om jag inte minns fel så de kan bli lite svårt =/ men får prova förgasar-rengöring istället

Jajo, precis. Kör på det och lycka till

Sök