Inbjudan, information och regler
Test”n”Tune, Lindesberg 30 april 2011
Arrangör:
SHRA Lindesberg.
Tävlingens art:
Lokal Dragracing-tävling som är öppen för alla förare med för året giltig licens, samt att prova-på-licens kan lösas på platsen. Inbjudna fordon i följande klasser:
1. Framhjulsdrivet
2. Bakhjulsdrivet
3. 4-hjulsdrivet
4. V8
5. Junior Dragster
6. Motorcyklar test and tune
Regler hänvisas till
www.sbf.se och
www.svemo.se .
Tävlingen körs över 1/8 mile, 201,17 meter, tidtagningen mäter med 4 decimalers noggrannhet på tiden.
Tävlingen anordnas i full överenskommelse med FIA, SBF, UEM, och SVEMO´s internationella tävlingsbestämmelser. Tidkort hämtas vid tidkortsboxen.
Tävlingsledning:
Tävlingsledare:
Domarordförande:
Faktadomare:
Teknisk chef:
Säkerhetschef:
Depåchef och upplining:
Frammatningschef:
Tävlingssekreterare:
Banpreparering/Sanering
Miljöansvarig:
Starter:
Tidtagning: Marie Selander
Tuomo Haukirauma
Håkan Molin
Lennart Holm
Jörgen Arkanius
Birger Schöldström
Mikael Svensson
Eva Holm
Michael Blomberg
Willy Lundberg
Håkan Molin
Time Tree
Deltagande fordon
SBF:s ET-reglemente tillämpas för deltagande bilar i klass 1-4.
Junior Dragster enligt klassregler, MC enligt Svemos säkerhetsregler.
Hjälm, handskar samt heltäckande klädsel obligatorisk för samtliga förare.
Preliminärt tidsschema:
08.00 – 13,00 : Anmälan öppen
08.00 – 13.00 : Besiktning öppen
09.15 : Möte på plattan för licensuppkörare
09.30 : Licensuppkörare första rundan ut.
10.00 – 10.30 : Licensuppkörare andra rundan
10.30 : Förarmöte på startplattan
10.45 – 16.00 : Klassvis kvalificering och testkörning för samtliga fordon.
16.00 – 19.00 : Eliminering
Begränsning av deltagare
Antal startande är begränsat till 60 fordon.
Anmälan och säkerhetsbesiktning
Anmälan sker via mail till testtune.2011@gmail.com.
Anmälningsavgift 300:-per deltagare, 200 för junior.
Efteranmälan kan göras i mån av plats mot förhöjd avgift.
Anmälan och besiktning sker vid SHRA Lindesbergs klubblokal, Curlinggatan 1
Ansvar
Den som deltar i tävling gör detta på eget ansvar och på egen risk. FIA, SBF, UEM, SVEMO och arrangör eller funktionär kan således inte göras ansvarig för person/sakskador som under tävling drabbar deltagare.
Tävlingsdeltagare och funktionärer har genom sin anmälan att delta i tävlingen samtyckt till att vederbörandes personuppgifter registreras i tävlingsarrangörens dataregister samt att arrangören inom ramen för sin verksamhet oavsett mediaform offentliggör namnuppgifter.
Anslag
Resultatlistan anslås på anslagstavlan i depån vid tidkorts-automaten och är att betrakta som fastställd 30 min efter att den undertecknats och anslagits.
Miljö och säkerhet
Varje förare ansvarar för sin depåplats. Den skall lämnas städad.
SHRA Lindesberg har en miljö- och avfallshanteringsplan för alla sina evenemang.
Vi värnar om god miljö. Därför skall oljespill omedelbart saneras. Saneringsmedel finns vid miljöcontainern. Om detta inte räcker till, ta kontakt med funktionär som då tillkallar miljöansvarig. All överbliven olja skall lämnas i miljöcontainern
Var också medvetna om och uppmärksamma på att lastbilar till och från industrier kan komma att passera tävlingsområdet under tävlingen.
Undvik att köra på gräsmattorna vid fastigheterna, tänk på att vi lånar deras mark för att överhuvudtaget ha en depå.
Banslut
I banslutet finns personal som visar var ni skall köra. Normalt sett har höger bana förkörsrätt men håll koll på funktionärs anvisningar.
Retur
Högsta tillåtna hastighet i depån är 10 km/h, gångfart.
Avlysning av tävling
i samråd med domare/kontrollant. Om avlysning beslutats meddelas detta på hemsidan senast 24 timmar före besiktningens början på
www.shra.nuVid regn i en sådan omfattning att organisationskommittén bedömer att vidare körning utgör en säkerhetsrisk äger arrangören rätt att avlysa körningen eller delar av den. I sådant fall behåller arrangören anmälningsavgiften.
Depå
I hela depån råder gånghastighetsfart då många människor och även privatfordon finns där. Rökning ej tillåten vid bränslehantering. Lustgasflaskor får ej värmas med öppen låga.
.
Övrigt
Ni kan hjälpa oss genom att snabbt och säkert ta er av banan i banslutet, så att nästa par kan släppas på.
Misstänker ni problem med ert fordon, slå av motorn och gå ut till bankanten så fort som möjligt. Dels kan vi minimera en eventuell sanering på detta sätt och dessutom ser även vi som är på plattan att ni inte kommer att ta er av banan för egen maskin, och kan därmed hejda upp frammatningen på ett tidigt stadium.
Välkomna till en trevlig lördag på banan!
Organisationskommittén, SHRA Lindesberg