3146
Sök

Volvo 850 t5 stiften blir KOLsvarta/sotiga // ryker svart tomgång

94 Inlägg
13 februari 2011
#21
Tänkte på en annan sak angående om att den är chipad, har du haft problemet sen du köpte den eller kom det efter den chipades ? eller blev det bara så här en dag ?

Måste man så måste man.

878 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
#22
Det blev så plötsligt.

MVH

All The best
MVH
Jonas .L

8 250 Inlägg
13 februari 2011
#23
Kollat så att slangen till bränsletrycksregulatorn är bytt / hel och sitter som den ska?


878 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
#24
Marlboroman skrev:
Kollat så att slangen till bränsletrycksregulatorn är bytt / hel och sitter som den ska?

Om du menar vacumslangen? japp. tagit loss den och kikat på den..

Tänkte eftersom jag kört etanol, kan den ha förstört mina spridare?

All The best
MVH
Jonas .L

Skaune
13 februari 2011
#25
förresten, e de alla stiften som blir så eller bara ett/några?

878 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
#26
Polestar skrev:
förresten, e de alla stiften som blir så eller bara ett/några?

Alla tändstift.

All The best
MVH
Jonas .L

94 Inlägg
13 februari 2011
#27
Hur många mil har du kört med etanol ?

Kört länge på etanol, det va inga bekymer när du bytte från bensin till etanol ?

Måste man så måste man.

878 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
#28
Kört sen jag köpte den kör alltid ca hälften i tanken etanol ibland mindre etanol än hälften med.

Fungerat skit bra smile har bara gått så mycket bättre med E85

MVH

All The best
MVH
Jonas .L

Skaune
13 februari 2011
#29
ejon_850 skrev:
Polestar skrev:
förresten, e de alla stiften som blir så eller bara ett/några?

Alla tändstift.

Då utesluter vi spridarna! Tror inte alla står öppna plötsligt! wink den får ju för mycket soppa, lmm funkar, lambdan bytt, bilen går nåja nästan som den ska, misstänker fortfarande att de är nått med trycket!
Senast redigerat av Polestar (13 februari 2011)

878 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
#30
Hehe nåt är det ju.. den går ju bra och så bara lite orent på tomgången för den får svårt att tända när stiften är fyllda av sot.

För mycket soppa får den, det är jag hundra på. Bilen bluddrar vid motorbromsning och svart ryker på tomgången och stiften kolsvarta, där förklarar den allt, tyvärr inte vad som är felet sad.

Dock viner turbon rätt mycket när väl laddet kommer till 0.0 och ska börja ladda, tänkte kika hur axeln är bara för skoj skull, men det kan väl inte bero på det ?:S
MVH
Senast redigerat av ejon_850 (13 februari 2011)

All The best
MVH
Jonas .L

878 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
#31
Nu kom en felkod upp igen -.-

2-3-1 LH 2.4 Motr 4.3 Regina - Adaptiv lambdareglering dellast, vid övre eller undre gräns
LH 3.2 Motr 1.8 Fenix 5.2 - Adaptiv lambdareglering dellast, vid undregräns (för fet)


Fasen ska man göra, blir nog verkstad besök med bilen.

All The best
MVH
Jonas .L

Skaune
13 februari 2011
#32
ejon_850 skrev:
Nu kom en felkod upp igen -.-

2-3-1 LH 2.4 Motr 4.3 Regina - Adaptiv lambdareglering dellast, vid övre eller undre gräns
LH 3.2 Motr 1.8 Fenix 5.2 - Adaptiv lambdareglering dellast, vid undregräns (för fet)


Fasen ska man göra, blir nog verkstad besök med bilen.

Där fick du ju svaret! smile

878 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
#33
Polestar skrev:
ejon_850 skrev:
Nu kom en felkod upp igen -.-

2-3-1 LH 2.4 Motr 4.3 Regina - Adaptiv lambdareglering dellast, vid övre eller undre gräns
LH 3.2 Motr 1.8 Fenix 5.2 - Adaptiv lambdareglering dellast, vid undregräns (för fet)


Fasen ska man göra, blir nog verkstad besök med bilen.

Där fick du ju svaret! smile

Haha att åka till verkstad wink haha.
Testar med att byta bränsleregulatorn innan jag överlämnar till verkstan. hade nämligen en hemma komplett med samma andra spridare.

All The best
MVH
Jonas .L

552 Inlägg
13 februari 2011
#34
Kolla så inte turbon är slut, läckage av olja som följer med luften in till motorn...

Skaune
13 februari 2011
#35
Kibil skrev:
Kolla så inte turbon är slut, läckage av olja som följer med luften in till motorn...

Vit rök=vatten i förbänningen
Svart rök=Fet blanding, för mycket soppa
Blå rök=olja...

Han hade svart rök! wink men å andra sidan, tar den både olja och får för mycket soppa så undrar jag hur den blå röken påverkas?

Aldrig vatt med om! tongue Men bara håll koll på oljenivån, en vinande turbo brukar tacka för sig så småning om!
Senast redigerat av Polestar (13 februari 2011)

552 Inlägg
13 februari 2011
#36
Gammal sunkig olja som har blandat sig med bränsle (Etanol äter rätt så bra på lager mm.) är rätt så vanligt på lite äldre motorer... Något ts borde göra göra är att mäta bränsletrycket...

Skaune
13 februari 2011
#37
Kibil skrev:
Gammal sunkig olja som har blandat sig med bränsle (Etanol äter rätt så bra på lager mm.) är rätt så vanligt på lite äldre motorer... Något ts borde göra göra är att mäta bränsletrycket...

Själv känner jag ytterst få som kör med etanol i tanken o stöter sällan på det, förstår inte heller varför an ska hålla på o spä ut det i en bil som är optimerad för bensin? för o spara lite kronor? nee då kör jag hellre på en soppa bilen är gjord för! cool

878 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
#38
får se vad verktsan säger imon

All The best
MVH
Jonas .L

878 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
#39
Inte fan kan det vara oljan i motorn som gör det ?hmm
Tänkte också på att min turbo viner onödigt mycket tycker jag när laddet kommer, men laddar ju som den ska och så :S

All The best
MVH
Jonas .L

723 Inlägg
13 februari 2011
#40
ejon_850 skrev:
Inte fan kan det vara oljan i motorn som gör det ?hmm
Tänkte också på att min turbo viner onödigt mycket tycker jag när laddet kommer, men laddar ju som den ska och så :S

Gör turbon det när du precis startat bilen en kall dag? Eller efter att du kört i 10 minuter också?

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98


Sök