2252
Sök

Powerflex i styrväxel eller styrväxelklämma från exd?

77 Inlägg
8 februari 2011
Trådstartare
hejsan

Vill få bort lite oro i framvagnen. Är det värt att köpa en klämma i aluminium för 2000 från exd? eller duger en powerflexbussning från speedparts? är det står skillnad? bilen är en saab 9-3 aero.

björn

Supraman
2 300 Inlägg
8 februari 2011
Börja i rätt ände.
Har du några stag eller kulleder som glappar?
Är alla bussningar hela?

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

77 Inlägg
9 februari 2011
Trådstartare
har bytt till hård bussningar i hela framvagnen. inga glapp 4hjulsinställning gjord. vart sjukt mycket bättre med bussningarna. men man känner att det kommer från styrväxeln en del flex som uppstår. så är det jag vill bli av med

Supraman
2 300 Inlägg
9 februari 2011
Om du känner flex från styrningen så får du kolla hur mkt den flexar om det verkligen är den.
Oro i framvagnen kan ofta bero på däcken, luftryck osv.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

77 Inlägg
9 februari 2011
Trådstartare
jodå det är den. min granne bytte till en aluklämma vart skitbra. hans va precis som min innan detta. det jag vill veta är om powerflex skulle funka lika bra då det är ganska mycket billigare

Supraman
2 300 Inlägg
9 februari 2011
Powerflexen styvar upp bra, vill du ha styvare så är delrin nästa steg.

Sök