3368
Sök

Fråga angående volvo v40: passar t4:ans magnetventil på 2.0t

176 Inlägg
8 februari 2011
Trådstartare
Hejsan, har en volvo v40 2.0t- 99 passar t4:ans magnetventil på 2.0t ? på så sätt kanske man kan höja laddet en liten aning mer än jag har nu. har hört att det e magnetventilen som slår ifrån.

Å ja, jag vet allt tjat om att det e farligt att höja ladd å blblblbllb, vill bara  ha svar om det funkar Mvh

När pinnen går av på laddmätaren så är det dags att släppa lite på gasen :p

876 Inlägg
8 februari 2011
spelar väl ingen roll om man byter magnet-ventil det är väl programvaran i boxen som styr detta ?

176 Inlägg
8 februari 2011
Trådstartare
volvoperfomanceclub skrev:
spelar väl ingen roll om man byter magnet-ventil det är väl programvaran i boxen som styr detta ?

ah, ja vet ju inte de xD, därför ja undrade för alla  säger olika :p någon som vet om man kan köpa färdiga trimboxar till dom här bilarna, vill inte lämna in bilen å lägga ner flera tusen, hittade en begagnad på blocket för 1800 steg 1 från autotech, är det bra pris ?

876 Inlägg
8 februari 2011
volvo_turbo_v40 skrev:

ah, ja vet ju inte de xD, därför ja undrade för alla  säger olika :p någon som vet om man kan köpa färdiga trimboxar till dom här bilarna, vill inte lämna in bilen å lägga ner flera tusen, hittade en begagnad på blocket för 1800 steg 1 från autotech, är det bra pris ?

Ja det är ju bättre att skaffa det i såfall ska själv lämna in min 9-3a för steg 2 ca 2300kr.1800kr är ju då taget om det går att använda den till din.smile

876 Inlägg
8 februari 2011
du kan ju även ändra din bef box har sett några på blocket som byter ut programvaran för 1500kr skulle du sen vilja sälja bilen orginal är det ju bara lägga in org programet igen. (Dom pluggar ju bara in datan i bilen och byter program i bilen) .

176 Inlägg
8 februari 2011
Trådstartare
du kan ju även ändra din bef box har sett några på blocket som byter ut programvaran för 1500kr skulle du sen vilja sälja bilen orginal är det ju bara lägga in org programet igen. (Dom pluggar ju bara in datan i bilen och byter program i bilen) .

ja tror ja hajar vad du menar :p  typ ppc då eller ? har kollat efter de med, man pluggar in den i diagnosuttaget å trimmar, finns inte till min modell :S ?  kan du länga sidorna du såg ?

Rejsa ?
2 959 Inlägg
8 februari 2011
Box kan du inte köpa begagand då startspärren ligger i den och då kommer inte din bil att starta.
X40 bilarna programeras inte heller via OBD kontakten utan man löder i nytt chipp i boxen vid "chippning"

Autotech

176 Inlägg
8 februari 2011
Trådstartare
Busgrabb skrev:
Box kan du inte köpa begagand då startspärren ligger i den och då kommer inte din bil att starta.
X40 bilarna programeras inte heller via OBD kontakten utan man löder i nytt chipp i boxen vid "chippning"

hhm, de va som satan, hoppas ingen köper den på blocket å blir besviken då. tack för tipset iaf, där sparade ja 1800 tongue va finns det billigaste chippet då ? steg1. hur lång tid måste man ha bilen inlämnad om dom har tid direkt ?

3 860 Inlägg
9 februari 2011
Ring o prata med dom på autotech.. mycket trevliga!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

Rejsa ?
2 959 Inlägg
9 februari 2011
volvo_turbo_v40 skrev:
Busgrabb skrev:

hhm, de va som satan, hoppas ingen köper den på blocket å blir besviken då. tack för tipset iaf, där sparade ja 1800 tongue va finns det billigaste chippet då ? steg1. hur lång tid måste man ha bilen inlämnad om dom har tid direkt ?

Var bor du ?

Autotech

876 Inlägg
9 februari 2011
Busgrabb skrev:

Oki då har ja då har jag fått detta om bakfoten tillvisdel , dock har ja startspärr på min 9-3 och där gick det plugga in en fulltrycksbox har ltt i dag och den startade utan problem trots spärren :S

876 Inlägg
9 februari 2011
samt vilken chippad box som helt passande bilen då startspärren tas bort i samband vi omprogramering

176 Inlägg
9 februari 2011
Trådstartare
samt vilken chippad box som helt passande bilen då startspärren tas bort i samband vi omprogramering

jag bor i jönköping (=

Körde in bilen i datorn igår och upptäckte att Immobilisern var avbockad ? kanske kan funka med att bara byta box då big_smile ?

876 Inlägg
9 februari 2011
volvo_turbo_v40 skrev:

jag bor i jönköping (=

Körde in bilen i datorn igår och upptäckte att Immobilisern var avbockad ? kanske kan funka med att bara byta box då big_smile ?

ja det kanske kan funka smile

176 Inlägg
9 februari 2011
Trådstartare
volvo_turbo_v40 skrev:

jag bor i jönköping (=

ja det kanske kan funka smile

gott big_smile ska spara ihop pengar till nästa sommar istället så köper ja fälgar å sänkningssats nu istället smile

876 Inlägg
9 februari 2011
ja det är nice dem går ju att hitta under 2lapp nu så

Rejsa ?
2 959 Inlägg
9 februari 2011
Det stod kanske immobilizer locked eller unlocked ?
Alla bilar har inte startspärren i styrboxen utan kan ha en egen box till det men på X40 ligger den i samma box.

Autotech

Forummoderator
10 576 Inlägg
9 februari 2011
X40 har koder i nyckel, styrbox och enseparat immobilizer. byta box = få med nyckel och immobilizerlådan och således även tändningslåset så du kan vrida om nyckeln, annars fungerar det INTE... oavsett om det går på en Saab eller ej.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

876 Inlägg
9 februari 2011
vad bra att det kom ett svar på detta då.smile

176 Inlägg
10 februari 2011
Trådstartare
vad bra att det kom ett svar på detta då.smile

okeey, de stog typ immobilizer "unlocked" sen va den inte kryssad som alla andra saker visade på skärmen. men men. blir å lämna in den nästa sommar istället så man vet att allt blir rätt smile tack för all hjälp killar big_smile

Sök