3706
Sök

Vad kan dessa fälgar vara värda?

22 Inlägg
9 februari 2011
Trådstartare
Hej!

Jag sitter på en uppsättning Integral A2 fälgar. Storlek 16x7" och bultmönster 4/100. Jag har lagt upp dem på blocket men har inte en aning om vad jag ska ta för dem. När jag googlar lite på dem verkar det som att de ej går att få tag i längre om man inte hittar begagnat. Och framförallt svårt att hitta med bulltmönster 4/100. Dom är i jättefint skick förutom några kantstötningar som går att fixa till med bättringsfärg om man nu verkligen vill.

Så min fråga är helt enkelt vad de här fälgarna kan vara värda idag?

Mvh Christoffer

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
9 februari 2011
christoffer-k skrev:
Hej!

Jag sitter på en uppsättning Integral A2 fälgar. Storlek 16x7" och bultmönster 4/100. Jag har lagt upp dem på blocket men har inte en aning om vad jag ska ta för dem. När jag googlar lite på dem verkar det som att de ej går att få tag i längre om man inte hittar begagnat. Och framförallt svårt att hitta med bulltmönster 4/100. Dom är i jättefint skick förutom några kantstötningar som går att fixa till med bättringsfärg om man nu verkligen vill.

Så min fråga är helt enkelt vad de här fälgarna kan vara värda idag?

Mvh Christoffer

o där kommer vi till hela principen..
Hur kan dom vara "jättefina" om dom har kantstötningar ???!
Vet du hur mycket det kostar att laga ?  roll

C H E V R O L E T <3

22 Inlägg
9 februari 2011
Trådstartare
Jo de är ju inte precis ovala eller trasiga. bara "skrap" märken. som man knappt ser på håll.

5 042 Inlägg
9 februari 2011
christoffer-k skrev:
Jo de är ju inte precis ovala eller trasiga. bara "skrap" märken. som man knappt ser på håll.

Jag hade inte velat ha några som helst skratch märken på mina fälgar i alla fall.
Kanske är jag som är udda.
Men hur som helst så är det ca 1000kr per fälg att reparera.

C H E V R O L E T <3

22 Inlägg
9 februari 2011
Trådstartare
Okej tack för svar. Då kanske det är bättre och behålla dem själv. Men man kan ju köpa plåtfälgar för 500kr då skulle jag ju många gånger hellre köpa de här fälgarna för 1500kr om man säger så. trots några märken som absolut inte syns på håll.

5 042 Inlägg
9 februari 2011
christoffer-k skrev:
Okej tack för svar. Då kanske det är bättre och behålla dem själv. Men man kan ju köpa plåtfälgar för 500kr då skulle jag ju många gånger hellre köpa de här fälgarna för 1500kr om man säger så. trots några märken som absolut inte syns på håll.

Joo självklart.
Men det kanske bara är jag.
Jag gillar cleana & fina fälgar.
Men visst finns de massor som skulle köra me dina utan problem.
Men ville bara påpeka just det att dom har stött & därav sjunker prisvärdet lite

C H E V R O L E T <3

22 Inlägg
9 februari 2011
Trådstartare
Ja precis. tacksam för alla svar så här när man skriver i forum. meningen är ju att höra andras åsikter. Jag är bara tacksam:)

3 059 Inlägg
9 februari 2011
Hmm..
Nu va dom ju begagnade och det framgår ju för mig iallafall när jag läser din text..
Ska man ha perfekta och felfria fälgar får man kanske se sig om efter sprillans nya..
Klart att fälgar kan vara fin fina trots att dom är beg. och har nått litet märke..

Dom hade vatt snygga på min golf..
Hade du bott längre söderut hade du 1500:- av för ett par sånna i bra skick.
Svårt att ge bud eller säga nått eftersom den bilden du har på blocket är urkass och visar bara en suddig bild på 1 fälg.

Fixa bild på alla 4 fälgar som är klara och tydliga så ska du se att det händer saker..

Sök