är det någon som vet hur mycket kraft man kan mata en original b-w t-56 från en camaro med utan att den ska rasa eller slita sönder synkringar? svänghjul och koppling håller det? jag är sugen på att kompressor konvertera men vill inte förstöra lådan.
ja men kopplingen och svänghjulet är ju inte samma mest sånt ja funderar på annars är ju t-56 en av de värre lådorna så sett. för med kompressorn så ungefär 450 på driven!
BW T-56 är väl ett as till låda? Sätt bilar med 1500hk som kör med den lådan.
t-56 har klarat mer pulver än så men jag är orolig för kopplingen och svänghjulet:/ ja har sett vipers köra med 2000hk med den lådan men då finns ju modds på svänghjul synkringar och koppling.
jag hittade uppgraderings koppling för 7995kr men det blir mycket pengar i samband med köpet av kompressor... så ja vill veta om man behöver byta koppling eller svänghjul vid överladdning.