3626
Sök

Tryckplatta BMW

517 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
#1
passar en tryckplatta och lamell som är 240mm om det är 228mm original någon som vet?


Tvivlare
2 266 Inlägg
11 februari 2011
#2
nej? de skiljer 12mm.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

517 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
#3
men alltså om det passar på lådan ska byta bägge i såfall. en låda från bmw 328 har 240mm och 325 228 och lådorna passar på bägge M3 lådor passar.


Tvivlare
2 266 Inlägg
11 februari 2011
#4
SchleX_320 skrev:
men alltså om det passar på lådan ska byta bägge i såfall. en låda från bmw 328 har 240mm och 325 228 och lådorna passar på bägge M3 lådor passar.

Jag förstår inte alls vad du menar. Yttermåttet på lamellen är inte problemet i det fallet, bara se till att du har ett svänghjul som sväljer lamellen. Splinesen däremot kan skilja.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

6 Inlägg
11 februari 2011
#5
Köp en 4puckad sinter, samma storlek som original, och original tp, så lär de nog räcka till effekten du siktar på wink


517 Inlägg
12 februari 2011
Trådstartare
#6
6puck också hehe. men en tryckplatta med sinter på 240mm klarar mer och skiljer inte mkt i pris. eftersom det är bmw´s m50b25 det byggs på så blir det rätt mkt effekt. så om det går få på 240mm direkt så är det lika bra så behöver man inte oroa sig när man börjar få upp lite effekt


517 Inlägg
12 februari 2011
Trådstartare
#7
MantaRobin skrev:
SchleX_320 skrev:
men alltså om det passar på lådan ska byta bägge i såfall. en låda från bmw 328 har 240mm och 325 228 och lådorna passar på bägge M3 lådor passar.

Jag förstår inte alls vad du menar. Yttermåttet på lamellen är inte problemet i det fallet, bara se till att du har ett svänghjul som sväljer lamellen. Splinesen däremot kan skilja.

okei men om det nu skulle vara likadana svänghjul på en 328 som en 325 så ska det ju passa med 240 på min 325


517 Inlägg
12 februari 2011
Trådstartare
#8
hmm faan får hålla mig till 228mm olika svänghjul. om jag inte byter svänghjul


12 086 Inlägg
12 februari 2011
#9
Folk som trimmar M50 brukar ju köra 228mm med sachs 618 tryckplatta och sinter, det håller för många hästar tongue

517 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
#10
jag får köra på det men dom på 240 klarar mer så känns säkrare men då måste jag hitta svänghjul hehe. tips på vart det går få tryckplatta och sinter till bra pris har hittat bägge för 4750:- och då en fjädrad sinter 6puck


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
13 februari 2011
#11
SchleX_320 skrev:
jag får köra på det men dom på 240 klarar mer så känns säkrare men då måste jag hitta svänghjul hehe. tips på vart det går få tryckplatta och sinter till bra pris har hittat bägge för 4750:- och då en fjädrad sinter 6puck

Största frågan är vad du ska köra för svänghjul?. Orginal? eller ifrån m20?

kör du orginal så 240
Kör du m20 så 228


M20 svänghjulen väger typ hälften av vad orginal gör så är smidigt för att man inte behöver svarva av hela skiten för att få en rapp motor.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

517 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
#12
ToTTeN skrev:
SchleX_320 skrev:
jag får köra på det men dom på 240 klarar mer så känns säkrare men då måste jag hitta svänghjul hehe. tips på vart det går få tryckplatta och sinter till bra pris har hittat bägge för 4750:- och då en fjädrad sinter 6puck

Största frågan är vad du ska köra för svänghjul?. Orginal? eller ifrån m20?

kör du orginal så 240
Kör du m20 så 228


M20 svänghjulen väger typ hälften av vad orginal gör så är smidigt för att man inte behöver svarva av hela skiten för att få en rapp motor.

det är ju 228mm original till m50b25, m52 motorn i 323 och 328 har 240mm


517 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
#13
SchleX_320 skrev:
ToTTeN skrev:
SchleX_320 skrev:
jag får köra på det men dom på 240 klarar mer så känns säkrare men då måste jag hitta svänghjul hehe. tips på vart det går få tryckplatta och sinter till bra pris har hittat bägge för 4750:- och då en fjädrad sinter 6puck

Största frågan är vad du ska köra för svänghjul?. Orginal? eller ifrån m20?

kör du orginal så 240
Kör du m20 så 228


M20 svänghjulen väger typ hälften av vad orginal gör så är smidigt för att man inte behöver svarva av hela skiten för att få en rapp motor.

det är ju 228mm original till m50b25, m52 motorn i 323 och 328 har 240mm

eller passar 240 ändå lr står det fel på schmiedmann.se och bmwfans.info?


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
13 februari 2011
#14
SchleX_320 skrev:
SchleX_320 skrev:
ToTTeN skrev:

Största frågan är vad du ska köra för svänghjul?. Orginal? eller ifrån m20?

kör du orginal så 240
Kör du m20 så 228


M20 svänghjulen väger typ hälften av vad orginal gör så är smidigt för att man inte behöver svarva av hela skiten för att få en rapp motor.

det är ju 228mm original till m50b25, m52 motorn i 323 och 328 har 240mm

eller passar 240 ändå lr står det fel på schmiedmann.se och bmwfans.info?

Jag TRODDE/HAR LÄST så är inte helt säkert att även m50 hade 240mm.

Fråga a/a på ppf

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

517 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
#15
ToTTeN skrev:
SchleX_320 skrev:
SchleX_320 skrev:

det är ju 228mm original till m50b25, m52 motorn i 323 och 328 har 240mm

eller passar 240 ändå lr står det fel på schmiedmann.se och bmwfans.info?

Jag TRODDE/HAR LÄST så är inte helt säkert att även m50 hade 240mm.

Fråga a/a på ppf

okei tack tack får kolla detta vill bara vara säker så jag inte köper fel grejer



Sök