3922
Sök

3" avgassystem volvo 740 (fråga)

606 Inlägg
12 februari 2011
Trådstartare
vill ha lite mer ljud i 740in så less på original fisljudet :p så min fråga är kan jag bara sätta dit ett 3" system eller liknande utan att behöva göra något annat ? bilen är original :p
Senast redigerat av jottosson (12 februari 2011)

Kan det lagas ska det lagas! :)

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
12 februari 2011
Du kan göra vad du vill.. men det billigaste o lättaste är väl att bara plocka bort en ljuddämpare... tycker du det låter för lite så ta bort en till...

Är systemet upprötet så kan du byta hela... men onödigt att slösa tid och energi på en 740 med ett sånt avgas. Jag hade hellre kört original för att slippa lyssna på eländet för en b23/230 låter fördjävligt om man inte trimmar den seriöst.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

4 005 Inlägg
12 februari 2011
AcesHigh666 skrev:
Du kan göra vad du vill.. men det billigaste o lättaste är väl att bara plocka bort en ljuddämpare... tycker du det låter för lite så ta bort en till...

Är systemet upprötet så kan du byta hela... men onödigt att slösa tid och energi på en 740 med ett sånt avgas. Jag hade hellre kört original för att slippa lyssna på eländet för en b23/230 låter fördjävligt om man inte trimmar den seriöst.

Håller med, jag har haft en del 740s och sugmotorerna låter fan inte bra. Det ska vara TYYST! annars köper man någon roligare motor.

606 Inlägg
12 februari 2011
Trådstartare
jo men mitt avgassystem är lite risigt också tycker jag det är otroligt roligt att folk stör sig på att man har tex 3" på en 740 ;> alla var bra irriterade på min gammla bmw 518i min slutdämp fick man nästan in huve i ;D

sen så får jag köpa ett komplett 3" system billigt så :p hade aldrig köpt ett nytt :p

och sen så äre väl nästan omöjligt att få det "tyst" i en 740 men den underbara isoleringen älskar att man hör dubben slå i marken än fast rutorna är stängda och stereon är på big_smile eller inte >:<
Senast redigerat av jottosson (12 februari 2011)

4 005 Inlägg
12 februari 2011
ett nytt kostar 1200kr på biltema. smile

606 Inlägg
12 februari 2011
Trådstartare
linuslinje skrev:

hela vägen från grenröret eller ?

4 005 Inlägg
12 februari 2011
jottosson skrev:
linuslinje skrev:

hela vägen från grenröret eller ?

inkl katt tror jag det var men inte främre röret, men det är ju av tjockt gjutgärn så...

606 Inlägg
12 februari 2011
Trådstartare
jag har ingen katt wink 740 GLE -85 ^^

4 005 Inlägg
12 februari 2011
jottosson skrev:

ahh, då blir det säkert billigare! smile

606 Inlägg
12 februari 2011
Trådstartare
linuslinje skrev:
jottosson skrev:

ahh, då blir det säkert billigare! smile

jao bli ba lite småkul när den lev om är ju som inte en speciellt seriös bil om man säg så :p bara en bruksbil / lekbil :p

668 Inlägg
12 februari 2011
Min kompis har tre tum. Kan bli rätt jobbigt ibland då det brölar som mest precis vid varvtalet man ligger på när man kör i 100-110 km/h(motorväg).

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
12 februari 2011
Satsa hellre på ett hyfsat byggt 2 tums system som är rakt, 3 tum blir lite decibel att kånka med faktiskt.

Nog för att min bil är lite mer högljudd än vanliga, men 3 tum får ändå en vanlig bil att börja låta, och det kan bli jobbigt på långturer.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

606 Inlägg
12 februari 2011
Trådstartare
Rinnegan skrev:
Satsa hellre på ett hyfsat byggt 2 tums system som är rakt, 3 tum blir lite decibel att kånka med faktiskt.

Nog för att min bil är lite mer högljudd än vanliga, men 3 tum får ändå en vanlig bil att börja låta, och det kan bli jobbigt på långturer.

okok låter ganska smart wink

Avstängd
19 Inlägg
12 februari 2011
Jag tycker de är najs brukar gömma ölen i mitt 3" för farsan han är alkis och snor dom annars. En gång hittade han dom och blev jätte arg på mig och hängde upp mig på en krok i hallen. Mindre lyckad dag
Senast redigerat av Bajarn89 (12 februari 2011)

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
12 februari 2011
Bajarn89 skrev:
Jag tycker de är najs brukar gömma ölen i mitt 3" för farsan han är alkis och snor dom annars. en gång hittade han dom och blev jätte arg på mig och hängde upp mig på en krok i hallen mindre lyckad dag

Mja, tycker det låter som ett lite mindre lyckat liv enligt mig, men vad vet jag..

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

668 Inlägg
12 februari 2011
Rinnegan skrev:
Bajarn89 skrev:
Jag tycker de är najs brukar gömma ölen i mitt 3" för farsan han är alkis och snor dom annars. en gång hittade han dom och blev jätte arg på mig och hängde upp mig på en krok i hallen mindre lyckad dag

Mja, tycker det låter som ett lite mindre lyckat liv enligt mig, men vad vet jag..

Ja det låter ju inte jätte skoj....

Avstängd
19 Inlägg
12 februari 2011
Nej men han är ganska snäll ibland, förra året kom han ihåg min födelsedag.

668 Inlägg
12 februari 2011
Bajarn89 skrev:
Nej men han är ganska snäll ibland, förra året kom han ihåg min födelsedag.

Ja det gäller ju att se positivt på saker.

Avstängd
19 Inlägg
12 februari 2011
Ja de har man ju lärt sig genom åren mamma dog ju när jag fyllde fem

JFU104
12 februari 2011
Enklast är, som föregående talare säger, att fimpa orginalburk/arna. Vanligast "volvoraggar-knep" är att fimpa sista burken och byta till öppet luftfilter, det ger ett ganska lagom bröl.
Om jag var du skulle jag hellre sattsa på ett 2,5" system med annan slutdämpare, tex japps el simons, om du nu promt måste byta resten. Ska du bygga fetingmotor i bilen så kan 3" vara trevligt, men med en orginal 740motor så tappar du bara effekt om du byter till större, då du får fel motstånd i avgassystemet. Är du ute efter att skabba så kan du köra med stuprör och flaggstångslina direkt istället wink

Sök