3454
Sök

Lite frågor om lambdasond

878 Inlägg
12 februari 2011
Trådstartare
Tjenare!
Har ytterligare lite frågor angående lambasond.

Om en lambdasond är trasig/kass går bilen fett då? dvs, drar även mycket mer soppa?

Om en lambdasond är trasig ELLER bara kass måste den varningslampa alltid reagera då?

Hur har era bilar gått när lambdasonden varit kass?

All The best
MVH
Jonas .L

1 758 Inlägg
12 februari 2011
Beror ju på vad det är för bil, men de flesta bilar med någorlunda modern insprutning har ett "nödprogram" som sprutet kör efter om t.ex. någon viktig givare krånglar. Detta "nödprogram" (ofta kallat "limp home" eller liknande) brukar bland annat se till att bilen går lite fett, eftersom detta är bättre för motorn än att den går för snålt.

878 Inlägg
12 februari 2011
Trådstartare
schnauz skrev:
Beror ju på vad det är för bil, men de flesta bilar med någorlunda modern insprutning har ett "nödprogram" som sprutet kör efter om t.ex. någon viktig givare krånglar. Detta "nödprogram" (ofta kallat "limp home" eller liknande) brukar bland annat se till att bilen går lite fett, eftersom detta är bättre för motorn än att den går för snålt.

Okej.
Varningslampan?, måste den verkligen lysa?

All The best
MVH
Jonas .L

Avstängd
19 Inlägg
12 februari 2011
Jag kör utan den skiten för jag fastnade med foten i gaspedalen en gång och då sa min farfar att vi skulle plocka bort luftfiltret

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
12 februari 2011
Bajarn89 skrev:
Jag kör utan den skiten för jag fastnade med foten i gaspedalen en gång och då sa min farfar att vi skulle plocka bort luftfiltret

VA?
Nyktra till och kom tillbaks imorgon! cool

Avstängd
19 Inlägg
12 februari 2011
ja är nykterist

668 Inlägg
12 februari 2011
Nyss gömde du öl i avgasröret på din bil tongue  Nej du sov sött nu innan du får mer varningar än du har...

Sök