3396
Sök

Någon i Boråsområdet med T5 och JT, Ferrita eller Simons/BSR-avgassystem?

Hertig
182 Inlägg
12 februari 2011
Trådstartare
Hej!

Jag undrar om det finns någon i Boråsområdet med en Volvo T5 (850/S/V70/N/S60) med JT, Ferrita eller BSR/Simons-avgassystem som kunde bjuda på en åk/lyssningtur så man vet vad för ljud man får.

Ersätter givetvis bensingkostnader, hade varit väldigt trevligt att fått höra före man lägger pengar på ett avgassystem ifrån något av märkena.

Tack på förhand.
Senast redigerat av Snelhest (24 april 2011)

Serviceledare Bravida Ventilation
191 Inlägg
12 februari 2011
Bor inte där men jag hade 1 burk på mitt JT system. Love the sound:) Gick kanon att åka i bilen normalt också:)

121 Inlägg
12 februari 2011
har rakt rör hela vägen med katten kvar smile kan lova att du inte blir besviken smile

Ja e inte trög...ja har bara otur när ja tänker:)

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
13 februari 2011
Jag har ett JT 3" med 2 burkar på min. Det låter i stort sett helt orginal vid lugn körning. Drar man på så morrar den lite men inte jättemycket.

Vill du ha ett fräckare sound så kör på 1 dämpare smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

Hertig
182 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
Bilen brukas dagligen till pendling smile, så det ska inte bli massa tråkigt resonansljud i bilen vilket jag befarar med 1 ljuddämpare.

Hmm, fan ingen som bor här i Boråstrakterna?

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
16 februari 2011
Resonansljud kan man ju nästan räkna med om du ska ha en dämpare på. Iaf när man sitter i baksätet smile

711 Inlägg
17 februari 2011
Jag provade både med 1dämpare samt 2 dämpare från JT på min 850 turbo som jag hade.
1dämpare var roligt 2veckor,sen tröttnade man på oljudet vid längre sträckor.
Så det vart 2 dämpare,han som köpte bilen fortsatte även med 2dämpare.

Det låter ändå trevligt med 2dämpare kan jag lova,beställ kittet med 2dämpare och så kan du extra beställa sista röret så kan du prova vad som blir bäst.
På min 850 så var det den sista dämparen som ersattes med rör alt dämpare.Så det gick ju fort att skifta för att höra sången..

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
17 februari 2011
Alternativet är ju att köpa en liten dämpare från t.ex Simons och köra med 2 dämpare på. Då får du ju något mellanting av de bägge alternativen. Har dock inte testat detta men det finns ju väldigt många storlekar att välja på och dom kostar inte många kronor heller smile

Hertig
182 Inlägg
24 april 2011
Trådstartare
Upp!

Som sagt, någon som har ett av dessa 3 system och orkar ge mig en åktur eller att jag får lyssna för en soppaslant?

Sök