3686
Sök

Homer Simpsons GR8 68 - Kompressormatad Firebird 400 Conv 1968

Målet är att bygga en kopia av Homer Simpsons kompressormatade Pontiac Firebird 1968 Convertible.

129 155 Visningar
Uppdaterades senast 16 december 2014
398 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
#101
Stackarn skrev:
De va då jävlar vilken fart du har big_smile

Tackar! Jo så länge man har delar så är det bara att skruva. Då går det undan!

Men nu fattas det snart lite prylar igen... Hatar att vänta!

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson

398 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
#102
pontiacen skrev:
Onekligen lovande..

Tackar! smile

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson

398 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
#103
Spoilern fram är på plats.

http://www.tacs.nu/forum/download/file.php?id=20462&mode=view

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson

398 Inlägg
3 april 2011
Trådstartare
#104
Då sitter motorn där den skall!
Har även satt dit automaten, turbin, kardan, headers och avgassystem.

http://www.tacs.nu/forum/download/file.php?id=20466&mode=view

http://www.tacs.nu/forum/download/file.php?id=20465&mode=view

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson

1 080 Inlägg
4 april 2011
#106
Stackarn skrev:
Hur fan hinner du?!?

Funderar oxå..

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.

657 Inlägg
4 april 2011
#107
Spännande projekt!

Jag kommer att följa detta.

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

398 Inlägg
4 april 2011
Trådstartare
#108
pontiacen skrev:
Stackarn skrev:
Hur fan hinner du?!?

Funderar oxå..

Hade ju hela helgen på mig! lol

Men nu kommer det bli lite stopp i mekandet då det fattas delar. Väntar på elektrisk vattenpump, elfläkt, 100amp generator, styrservopump, ventilkåpor, 176gph mekanisk bränslepump, bränslerör, 2 x Edelbrock förgasare, strut till kompressor, remhjul och rem etc etc.

Trodde jag skulle få kompressordelarna i denna veckan, men det har blivit ytterligare förseninger... sad

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson

1 080 Inlägg
4 april 2011
#109
Antar att gph betyder gallon/hour ? >650 liter/timme är manligt big_smile

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.

398 Inlägg
4 april 2011
Trådstartare
#110
pontiacen skrev:
Antar att gph betyder gallon/hour ? >650 liter/timme är manligt big_smile

Stämmer bra.
smile För att dessutom vara en mekanisk pump så är det mycket! Hade elektiskt pump innan, men jag tycker inte om det höga surrande ljudet man får från dem...

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson

1 080 Inlägg
4 april 2011
#111
Kanske missat, men vad räknar du med att få ut ur motorn ?

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.

398 Inlägg
4 april 2011
Trådstartare
#112
pontiacen skrev:
Kanske missat, men vad räknar du med att få ut ur motorn ?

Vet inte riktigt. Beror givetvis på hur mycket jag laddar. Börjar ganska lungt, bör hamna mellan 500-600hk.

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson

SVK Customs
1 639 Inlägg
5 april 2011
#113
Formula skrev:
pontiacen skrev:
Kanske missat, men vad räknar du med att få ut ur motorn ?

Vet inte riktigt. Beror givetvis på hur mycket jag laddar. Börjar ganska lungt, bör hamna mellan 500-600hk.

Ja det är ju inte så mycket med 5-600 hk.. lol


1 080 Inlägg
5 april 2011
#114
Tänkte oxå att man måste säga att det finns potential om man börjar lugnt med 5-6 hundra..

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.

398 Inlägg
5 april 2011
Trådstartare
#115
Ja nu verkar jag ju faktiskt väldigt kaxig, det var inte riktigt meningen. cool
Jag kommer troligtvis inte ladda mer än 0.5 bar. Har som sagt inte räknat på det, men motorn bör ha 400hk utan kompressor och med lite laddtryck så skall 500hk inte vara omöjligt.

Hittade en film på youtube när de bromsar en Ram Air IV. Den här bilen är alltså original (stock) och lämnar runt 450hk. Min motor är inte exakt lika dan, men liknande.

http://www.youtube.com/watch?v=8bMWrwzAsQ0

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson

Ej Medlem
369 Inlägg
5 april 2011
#116
Riktigt fett bygge! Fortsätt såhär smile
Denna blev just nu min nya favorit här på gorg tongue

You haven't lived until you found something worth dying for!

398 Inlägg
5 april 2011
Trådstartare
#117
Rydholm skrev:
Riktigt fett bygge! Fortsätt såhär smile
Denna blev just nu min nya favorit här på gorg tongue

Tackar, tackar! smile

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson

1 080 Inlägg
6 april 2011
#118
Haha inget fel på att vara kaxig med dn signaturen...

Ska du göra något åt resten av drivlinan eller har du ett lager lådor som ändå inte blir nåt av? tongue

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
6 april 2011
#119
pontiacen skrev:
Haha inget fel på att vara kaxig med dn signaturen...

Ska du göra något åt resten av drivlinan eller har du ett lager lådor som ändå inte blir nåt av? tongue

Han har en TH400, behöver inte göra något åt den i princip.

Jag kör med original TH400 förutom ett shift-kit.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

1 080 Inlägg
6 april 2011
#120
Åhfan, låter ju inte fel smile

Använder man samma kardan som till en 350-låda? Kanske är värt..

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.


Sök