Men nu kommer det bli lite stopp i mekandet då det fattas delar. Väntar på elektrisk vattenpump, elfläkt, 100amp generator, styrservopump, ventilkåpor, 176gph mekanisk bränslepump, bränslerör, 2 x Edelbrock förgasare, strut till kompressor, remhjul och rem etc etc.
Trodde jag skulle få kompressordelarna i denna veckan, men det har blivit ytterligare förseninger...
"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson
Antar att gph betyder gallon/hour ? >650 liter/timme är manligt
Stämmer bra. För att dessutom vara en mekanisk pump så är det mycket! Hade elektiskt pump innan, men jag tycker inte om det höga surrande ljudet man får från dem...
"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson
Ja nu verkar jag ju faktiskt väldigt kaxig, det var inte riktigt meningen. Jag kommer troligtvis inte ladda mer än 0.5 bar. Har som sagt inte räknat på det, men motorn bör ha 400hk utan kompressor och med lite laddtryck så skall 500hk inte vara omöjligt.
Hittade en film på youtube när de bromsar en Ram Air IV. Den här bilen är alltså original (stock) och lämnar runt 450hk. Min motor är inte exakt lika dan, men liknande.