2527
Sök

Lite frågor angående bilköp

63 Inlägg
14 februari 2011
Trådstartare
Hejsan smile nu är det så att jag behöver en bil snarast möjligt och har lite funderingar ska lägga ut runt max 20000kr

Bmw 328,528, 530, 535, 320 combi/inte combi vanliga fel? hur är dom att köra? dyra i drift?

Saab 9-5, 9.3, 9000 combi/inte combi vanliga fel? hur är dom att köra? dyra i drift?

Volvo 850/855, s40/60, combi/inte combi vanliga fel? hur är dom att köra? dyra i drift?

Andra bilar som kan vara värda att ta sig en titt på?

Vill gärna ha en bil med lite kräm i original :p

Mvh Emil

Cupra_
14 februari 2011
S40 är en helt ok bil men kanske inte den livligaste.. Ska du ha en någorlunda fräsh bmw eller ens en s60 så får du nog dubbla budgeten anser jag..  Bmw 328 är nog den garanterat roligaste av de bilarna du tagit upp. Bakhjulsdrift och fint chassi, och så lite motor på det. S40 har jag haft. Som sagt helt ok bilar och du kan nog få en duglig (men inte skitfin) för din budget. Dock framhjulsdrift och chassiet är inte så upphetsande.

Saab har jag inget positivt att säga om så där får någon annan säga sitt.. Om Smärtgränsen är 20 så hade jag tagit 850:n av de bilarna du skrivit. Du får nog mest för pengarna då. En s60 eller 328 för 20 känns som skrot tycker jag..

German Engineering
9 083 Inlägg
14 februari 2011

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
14 februari 2011
För som mest 20.000:- får du inget roligt exemplar av en Bmw, speciellt inte en 328i/528i. Eventuellt kan du hitta äldre, motorsvagare Bmw i ok skick för det priset, eventuellt. I övrigt håller jag med ovanstående i att 328i är en fruktansvärt rolig bil.

Men skall du ha en bil i bra skick tror jag S40, 850 eller eventuellt en Saab 9-5 (om du hittar någon) är det bästa köpet. Ett alternativ är om du letar efter en gammal Mercedes E-klass W124, roligare, klart bättre väghållning och uppträdande och i mina ögon bekvämare än ovanstående modeller. Samt mycket pålitlig och välbyggd, vilket 5th Gear visar på sitt egna lilla vis: http://www.youtube.com/watch?v=-bIV_hHPAFQ

E-klass är inte lika rolig som en Bmw 3 eller 5, men av dessa modeller som nämnts i denna tråden är den helt klart mest lik Bmwn i uppträdande och körglädje. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

63 Inlägg
14 februari 2011
Trådstartare
tack för alla svar smile <3 mer förslag godtars smile

Sök