3145
Sök

Nedre dörrlister med 9k aero kjol

63 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
Jag har en saab 9000 cse med dom orginal svarta kjolarna och provmonterade igår aero kjolar, då när jag skulle stänga dörrarna såg jag att nedre dörrlisterna tog i kjolen. Så om man ska ha aero kjolar på, lär man ta bort listerna eller finns det nån speciell list till aero/a50 kjolarna?

930 Inlägg
15 februari 2011
kjolarna ska väl fästas under dörrlisterna? har iaf för mig det då jag och en polare var på skroten och skulle skruva av en sån kjol.

Eller rättare sagt tröskeln ska sättas över kjolen, har jag för mig iaf, men kan ha fel.
Senast redigerat av Kamulen (15 februari 2011)

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

63 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
Hmm svårt att förklara, men jag menar den list som sitter längst ner på dörren och hänger ned en bit, och den följer ju med när man öppnar dörren också, där det brukar samlas massa skit smile

930 Inlägg
15 februari 2011
hmm haha ta en bild och visa big_smilebig_smilebig_smile

63 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
http://img340.imageshack.us/img340/2601/listxd.jpg

Där , de är den gummilisten jag menar wink

Den tar i när jag ska stänga dörrarna med aero kjolen på
Senast redigerat av zydone (15 februari 2011)

930 Inlägg
15 februari 2011
jaha men tar den där i så sitter ju inte kjolen på riktigt, kjolen ska sitta under tröskellisten.

964 Inlägg
15 februari 2011
Du får kapa av den nedre delen på den listen, skär jämt med nederkanten på dörren. Det är därför Aero/A50 ibland kan upplevas som lite mer bullriga i höga farter! (verkligen inget man stör sej på) Min första bil var en vanlig Saab 9000 Turbo -96 som jag byggde om till en Aero med bland annat Aero-kjolar, och på den så gjode jag så att jag skar av gummilisten. Köpte mej sedan en riktig 9000 Aero och det första jag gjorde var att jag kollade hur listerna såg ut smile Mycket riktigt så satt inte den gummiflärpen längst ner på dörren!

964 Inlägg
15 februari 2011
Kamulen skrev:
jaha men tar den där i så sitter ju inte kjolen på riktigt, kjolen ska sitta under tröskellisten.

Om inte jag minns fel så sitter faktiskt kjolen över tröskeln och är fäst med små clips i överkant på tröskeln!

930 Inlägg
15 februari 2011
har för mig att den satt fast under jag, dock var det en 93a vi skruvade på kanske inte är lika, men det är väldigt långsynt.

63 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
tack, okej då är de bara att kapa av den en bit så funkar de säkert sen!

Sök