3112
Sök

Magnetventil saab 9000, ta bort pysventilen

63 Inlägg
18 februari 2011
Trådstartare
#21
har nu provat att kolla spänningen på kontakten till magnetventilen, tog jag strömmätaren på volt så visade den 12-14 volt, kommer inte riktigt ihåg, och ändrade jag till ampere så visade den 0. Jag är även 100% säker på att slangarna är hela och sitter rätt! kopplar jag ut kontakten ur magnetventilen och kör så laddar den precis lika mycket som när jag har den i ( 0,8 )


930 Inlägg
18 februari 2011
#22
ta en titt på wastegaten med, om armen har fastnet eller om den är ställd på max 0.8bar.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

63 Inlägg
18 februari 2011
Trådstartare
#23
hmm nja tror jag inte eftersom när jag hade pysventilen så kunde jag pysa upp ladden till 1,3 bar om inte mer, men de va inget jag körde med


930 Inlägg
18 februari 2011
#24
jaha okej, hmm jadu som sagt är bilen chippad? vad skulle du uppskatta 0 - 100 på? osv

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

63 Inlägg
19 februari 2011
Trådstartare
#25
jag får ta och kolla upp om bilen verkligen är chippad. 0-100 kan jag inte svara på just nu, lär torka upp lite innan jag testar smile


Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
19 februari 2011
#26
zydone skrev:
jag får ta och kolla upp om bilen verkligen är chippad. 0-100 kan jag inte svara på just nu, lär torka upp lite innan jag testar smile

100-150 på 3:an är egentligen ett betydligt bättre sätt att testa! Jag sätter säkert någon sekund eller 2 bättre än många jag känner på sprinten (finns narutligtvis de som är snabbare än mig med) men fullt mellan 100-150 blir det alltid samma resultat oberoende av körteknik!

En original 2.0T gör 100-150 på ca 10sek, en steg 1 på ca 6.5 sekunder. Har provat många gånger med bara några tiondelar skillnad åt båda hållen smile


63 Inlägg
19 februari 2011
Trådstartare
#27
Var ute och körde en stund nyss, och körde på 3an, när jag gasade fullt så ladda den 1,8 bar :o men det var bara en gång den gjorde de , sen så ladda den som vanligt 0,8 . Fattar inte va de kan vara .


7 274 Inlägg
19 februari 2011
#28
Men ställ in grundladdet till och börja med som jag beskrev tidigare.


930 Inlägg
19 februari 2011
#29
1.8bar tror jag inte den laddade efter som att orgmapsensorn klipper vid 1.54 men vem vet kanske inte är orgsensor.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

63 Inlägg
19 februari 2011
Trådstartare
#30
enligt mätarn så var det 1,8 bar, har aldrig blivit så förut. laddade så högt engång, sen var de normalt igen. Och i morgon ska jag ställa in grundladdet, har inte hunnit än.


63 Inlägg
22 februari 2011
Trådstartare
#31
Kan man göra så att man kopplar C från turbon direkt till W wastegaten för att köra på grundladden?


7 274 Inlägg
22 februari 2011
#32
zydone skrev:
Kan man göra så att man kopplar C från turbon direkt till W wastegaten för att köra på grundladden?

Ja.


930 Inlägg
22 februari 2011
#33
Japp

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

63 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
#34
Chippet som sitter i bilen är det en privat person som har gjort har jag fått reda på. Är det inte så att den ska säga ifrån vid 1,5bars ladd? har laddat upp till 1,9 - 2 bar utan att den har sagt ifrån, mer vågar jag inte gasa;) jag undrar jag vad han har trollat och gjort med de där chippet, och de är lite konstigt att det satt en pysventil på den när jag köpte den.


930 Inlägg
4 mars 2011
#35
Om jag hade vart du så hade jag inte kört med bilen för än jag hade köpt en riktig box, och sen chippat den.
Eller så tar du bilen till nordic uhr och chippar den dem tar 2900 för programvaran (står det på hemsidan).

Och ja du ska inte kunna ladda 1.9bar på original mapsensorn, den klipper vid 1.45bar och du märker när den klipper för då sitter du nämligen i framrutan.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

930 Inlägg
4 mars 2011
#36
Men skulle du inte kunna ta en sväng med bilen och filma laddmätaren?

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

63 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
#37
okej, jo de är ju inte bra att köra när man inte vet va de är i den. Jo filma skulle jag kunna göra i morrn eller nåt


930 Inlägg
5 mars 2011
#38
Nee, sen skulle jag aldrig köra med en saab som är hemma-chippad just för att saab har jävligt avancerade styrsystem.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

63 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
#39
Har en wastegate ligger hemma och undrar om den skulle passa, fick den med bilen. Den är köpt på skruvat.se men jag hittar den inte där längre.

Bild : http://data.fuskbugg.se/skalman02/4d727 … AG0005.jpg
         
        http://data.fuskbugg.se/skalman02/4d727 … AG0008.jpg


930 Inlägg
5 mars 2011
#40
Kör med din wastegate som sitter på redan och skaffa en riktig box, har du filmat nått i dag då? big_smile

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!


Sök