big-jepp skrev:
livar nu upp denna tråden.
har nu köpt Csab dämp mattan och kan säga att jag är extremt nöjd med deras resultat!
har inte testat den i bilen endast testat den på min dator och dämpa datorns chassit, det blev stor skillnad, den blev tystare samt att chassit blev bra mycket "stummare". (hade datorn dämpad med silent coat innan)
jag är väldigt intresserad av att jämföra denna mattan med silent coat som kostar ungefär lika mycket som denna mattan. pris skillnaden är ca en hundralapp.
Csab mattan är ca 0,5mm tjockare än sc, den har betydligt tjockare aluminium "skal" än vad sc har. Detta medför dock att sc mattan är mer lätt formad (dock inte mycket, men det känns skillnad). jag tycker personligen att det är bra att ha lite tjockare aluminium "skal" då jag tycker att dämpningsförmågan blir bättre.
jag tycker att fäst förmågan är bra i båda mattorna, man måste inte på någon matta göra extremt rent för att den ska fästa bra.
ett bulk paket sc och Csab innehåller ca 4m2 men en annan skillnad är att csab mattan väger mer än vad sc gör, enligt sc så väger ett bulk paket ca 10kg och Csab ca 14 kg (när jag fick hem min Csab så vägde jag det och vikten låg på 16,7 kg enligt min våg)
jag tycker att de är bra att mattan väger mer då de enligt mig får plåten att bli stabilare och vibrerar mindre)
slutsats: jag håller personligen Csab mattan som favorit då jag tycker den dämpade min dator bättre än vad sc mattan gjorde (hade sc på datorn innan) den blev tystare och chassit blev även mer "stabilt" så enligt mig så är den helt klart värd en hundring extra, jag tycker även helt klart att silent coat mattan är prisvärd inget snack om det!
har som sagt inte testat den i bilen men återkommer när detta är gjort, kommer även komma upp lite filmer så man kan försöka "höra" skillnaden mellan Csab, silent coat och även dynamat.
// big-jepp