3614
Sök

frågor ang. audi s4 2,2turbo

163 Inlägg
23 juli 2006
Trådstartare
hej, har funderingar på att köpa en audi s4 och vill veta lite om möjligheterna att trimma.
vet att dom går att chipppa till ca. 280 hästar men sen tar det stopp pga. spridarna.
är det nåt mer man måste byta för att komma upp i ungefär 350+ hk?
förmodar att man måste byta turbo och wastegate med, och så klart filter och avgassystem.
hur mycket pallar kopplingen och lådan?
tacksam för svar
mvh/ Robbin Öberg

"audiot"
287 Inlägg
25 juli 2006
Antar att du menar de "äldre" s4orna som har samma block som de andra turbo5orna. Ska du över 280 friska hästar bör du som du säger lägga i spridare, turbo , filter ,avgas M.M. Grenröret är inte särskilt mycket att jubla över dock, kanske bör tänkas på.

Wastegaten håller för en hel del så den kan du ha kvar ett tag framöver. smile Koppling låda och transmission ska nog hålla för 350 hästar OM den är fräsch (den ska tåla en del misshandel), å andra sidan om det knakar och klonkar redan innan så är det inte lika troligt att det håller för evigt i alla fall.

Ska du endå ha sönder bilen är det bara att skruva laddtryck om du vill ha många pållar.

Men fyrkraffs och låda ska hålla tycker jag.

Köp audi BTW smile
Senast redigerat av oumi (25 juli 2006)

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"

IT-Tekniker
144 Inlägg
25 juli 2006
Det är inte samma topp på s2orna och gamla s4orna va? s4 toppen ska väl tåla mer?

Annars ska väl blocket på dem tåla uppåt 400hk utan ändringar?

"audiot"
287 Inlägg
25 juli 2006
Nä, precis, annan topp, omvänt insug jämfört med s2 motorn (3b, aby) om jag inte har helt fel? Men blocket ska hålla för en del, så länga kolvar och stakar och annat viktigt håller ihop.

2 652 Inlägg
25 juli 2006
skriv ut samma fråga på nordicaudi.se finns folk som byggt på s4 där

163 Inlägg
25 juli 2006
Trådstartare
Okey, ska skriva där me, bra tips btw big_smile

fråga till oumi:
Vilken turbo, spridare och chip rekomenderar du? har inte hittat så mycket.
visst var det någon kkk på den? finns det eftermarknads grenrör till eller måste man knåpa ihop ett eget?
nvh/ Robbin

"audiot"
287 Inlägg
25 juli 2006
kolla in på nordicaudi.com, där finns de bästa audimekarna.  Det är bästa tippset. kom på att jag inte har världens kolla på just s4, tänkte s2. Men porsche 511 cc spridarna är jävla bra har jag hört.
Senast redigerat av oumi (25 juli 2006)

Sök