3709
Sök

Audi a6 tdi -95 startar ej HJÄLP

133 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
idag stannade bilen. trodde det var diesel filtret för den hacka lite sedan la den av helt. då drog jag den på starten en stund och då small den igång igen och gick ca 10 mil. då la den av igen. bytte filtret utmed vägen och drog på starten. den starta till i typ 2 sek sen inget. likadant varje gång jkag drog på starten. man brukar ju behöva mala en stund när man bytt filtret om man inte har ngn diesel att för fylla filtret med. fick hjälp av en annan bil med startkablar, malde och malde på starten. sama fenomen. starta till i ca 2 sek,fick sedan mala på starten i 5-8 sek så starta den till igen. startspärren krånglar på den ibland men detta var inte samma fenomen, fick fatt i en 17 nyckel och lyfte på motorkåpan för att kolla om det var en massa luft vid spridarna. släppte en och en medans en annan malde på starten..det kom olja men såpass tryck att det skvätte upp unde huven (den var uppfälld) har någon någon aning om vad det kan vara? jag testa att koppla ur trimboxen, ingen skillnad. koppla ur lmm men det gjorde ingen skillnad det heller......

tips mottages gärna! bilen står 8 mil bort och jag behöver verkligen ha igång den

tack på förhand

Sök