Jag har en V70 T5 årsmodell -97 som har Ställbara Coilovers i fram. Som dom är inställda just nu så är den väldigt låg och jag tror inte den kommer gå igenom besiktningen så jag vill alltså höja upp bilen en aning.
Men jag är osäker på hur jag skall gå till väga när jag ska höja den.
Jag är osäker på om det är speciella verktyg som behövs, men det kanske någon kunnig ser tydligt på bilderna? De är tagen med en mobilkamera så det är tyvärr dåliga bilder.
Ja du ska ha en speciell nyckel som är till coilovers för att skruva upp båda nedre ringarna. Hade du inte bott så jävla långt bort så hade du kunnat få en av mig, jag har ett gäng.
Ah, det var en sån ja :p Får leta reda på en sådan, tack för hjälpen! Det kanske inte är så lätt att avgöra via bilden, men ser det ut som att det går att höja den mer? Läste i en tråd att det inte går att höja dom mer än vad dom är orginal, men vet ej vilket läge som är orginal :p
Även jag gissar att du kan höja extremt mycket. Se till att dränka gängorna med något som smörjer. (och helst försöka blåsa rent dem med tryckluft eller något innan så att du inte sabbar dem.
Och glöm inte att göra hjulinställning när du är nöjd med höjden.