Har haft igång den lite och lagat oljeläckage samt monterat lite givare! Får även hem ett set fälgar nästa vecka från Nipotrading ! Dare dr-rs heter dom! Kommer nog sitta fint med 8" fram o 9" bak . Och 16" så man lätt får tar på svinar-däck till dom
Livet är roligare när man ligger på ställ!
SPACER.SE
JJAUTOPARTS.SE
NIPOTRADING.SE
Har nu fått hem fälgarna från http://www.nipotrading.se/ ! Gå in o kolla om ni är ute efter lite udda fälgar till ett väldigt bra pris! Riktigt fina är dom! Bilder kommer snart!
SPACER.SE
JJAUTOPARTS.SE
NIPOTRADING.SE
Riktigt grymt projekt! Nu gjorde du så jag äntligen fick tillbaka mitt sug! Får bli att dra iväg i pilla lite med mitt projekt ! keep it up !
Alltid kul att kunna inspirera någon Har äntligen fått ordning på kablarna i kupén och har även dragit alla bromsrör så nästa på listan är att lufta bromsarna o sen ge sig på avgassystemet
SPACER.SE
JJAUTOPARTS.SE
NIPOTRADING.SE
Har äntligen införskaffat mig en iPad så nu blir det lättare att uppdatera
Här kommer lite bilder på hur bilen står idag!
Nästa på listan är att fylla bromsvätska och lufta systemet. Sen har jag skaffat två nya ok som jag ska sätta bak till handbromsen, så jag får ett helt självständigt system till handbromsen spännande. Ska även göra min egen handbroms. Inte alls svårt egentligen. Köper bromscylinder för 800:- sen är det bara till att bygga en hållare o spak till det så kan man spara pengarna till något roligare
SPACER.SE
JJAUTOPARTS.SE
NIPOTRADING.SE
Här står det still men det gör det inte i verkstan Luftade bromsar o koppling o sen va det dags för premiärturen! Motorn känns rapp och trevlig så det kändes bra!
Har även fått svetsat min hållare till handbromsen! Mycket snyggt gjort av KRacing här på garaget!
Har inte hunnit sätta på bromscylindern än men det kommer
Har även fått på sulor på bakfälgarna! Blev lite tyskstuk men det är ju alltid trevligt
Ska bara få ner bilen ett par cm också så man kan se hur breda spacers jag behöver
Och sen har vi till slut påbörjat avgassystemet! Blir i 70mm rostfritt med en eller 2 dämpare. Får se hur högt den låter med 1 först
Allt för denna gången!!
Senast redigerat av Lemheden_ (2 februari 2013)
SPACER.SE
JJAUTOPARTS.SE
NIPOTRADING.SE
Tack så mycket! Ja det ska bli riktigt spännande att känna hur den ligger på banan
Avgassystemet är nu klart! Ska sätta dit det ikväll o se hur mycket den låter
Har beställt en växelspak från z3 som ska komma idag också. Även nya bussningar o lager till växellänkaget så det slipper kännas som att man rör runt i en gryta när man letar växlarna. Z3 spaken ska göra så att det blir kortare mellan växellägena också
Motorkuddarna och växellådskuddarna har bytts ut till aningen hårdare verisioner i rostfritt
Har byggt ihop min handbroms och monterat dit extra ok bak. Spännande att se hur det funkar
SPACER.SE
JJAUTOPARTS.SE
NIPOTRADING.SE
im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D