3064
Sök

Iphone 4 eller HTC Desire HD?

423 Inlägg
23 februari 2011
Uttelito skrev:
Är det iphone 4 som har problem med batteriet? för min 3GS håller batteriet utan problem i en vecka, använder jag den och surfar mycket med den så håller det fortfarande i ett par dagar.

Vet inte vad du har för super batteri i din 3gs, men när min var ny räckte den ca 3 dagar max om jag använde den till några få samtal, kolla tid osv, 1 dag om man surfar, spelar massor osv

Kung
603 Inlägg
24 februari 2011
Pontus1991 skrev:
Uttelito skrev:
Är det iphone 4 som har problem med batteriet? för min 3GS håller batteriet utan problem i en vecka, använder jag den och surfar mycket med den så håller det fortfarande i ett par dagar.

Vet inte vad du har för super batteri i din 3gs, men när min var ny räckte den ca 3 dagar max om jag använde den till några få samtal, kolla tid osv, 1 dag om man surfar, spelar massor osv

Funkar skitbra med min telefon iallafall smile

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
25 februari 2011
Köpte mig en Desire HD idag och jag tycker den verkar funka bra. Funderade lite på en Iphone 4, dom verkar helt ok men priset är inte försvarbart och det är alldeles för låst och allmänt överreklamerad.

Rock'n Roll

353 Inlägg
25 februari 2011
blev även htc för mig med! 24 månader garanti mot 12 som iphonen har är ju rätt bra med

Dope MF
213 Inlägg
25 februari 2011
Trådstartare
Blir en HTC även för mig nu.. smile Var in till expert igår och kände på den samt iphonen.. Båda är grymt sköna lurar men fastnade lite extra för HTC'n pga den stora skärmen smile Ringer till tre på måndag och förlänger abonnemanget i 2 år samt tar HTC'n big_smile

Tackar för alla som hjälpt mig i tråden smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
25 februari 2011
Grattis, HD eller en vanlig Desire?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Dope MF
213 Inlägg
Allmänt envis
12 512 Inlägg
25 februari 2011
Gnomen skrev:
HD blir det smile Tror inte jag blir missnöjd iaf..

Missnöjd blir du inte, men med risk för att röra till det lite: *Spoiler*

Har du kollat närmre på en vanlig desire? Tyckte personligen den var smidigare (låg bättre i handen) och en bättre skärm har den. Bara så du inte missat det! smile

1 339 Inlägg
25 februari 2011
Rquired skrev:
Det är väldigt få App som kostar mer än 7:- tycker jag, då sällan mer än 30-80:- för riktigt rejäla sådana. Hundra eller tusentals kronor finns det en ytterst liten mängd som kostar, men erbjuder då rejäla funktioner som tex. navigation. Navi för 900:- när en separat enhet kostar 3500:-, är det dyrt? Allt får sättas i perspektiv!

Andreasevo7: Täckningen på iPhone4 är mer än godkänd, om man inte pillar på ovanstående svaga punkt. smile

Täckningen är bra, men är inge vidare räckvidd på wifin har jag märkt (jämfört med ett par andra billigare telefoner).

Förövrigt så är dynolicious en cool app som jag kan rekommendera, använder sig av accelerometern i mobilen och har visat sig fungera bra när man har jämfört med riktiga mätinstrument. Den är dock ganska dyr och kostar 99 kr om man inte har jailbreakat dvs.

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
25 februari 2011
andreasevo7 skrev:
blev även htc för mig med! 24 månader garanti mot 12 som iphonen har är ju rätt bra med

med risk för att bli utskälld (de kan ha ändrat det nu) men iphones garanti gäller inte vid minusgrader...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

412 Inlägg
25 februari 2011
TS_quattro skrev:
andreasevo7 skrev:

med risk för att bli utskälld (de kan ha ändrat det nu) men iphones garanti gäller inte vid minusgrader...

Det lär väl bero på vad du menar med minusgrader?
Att man befinner sig i ett klimat där det är minusgrader, eller att man låter telefon ligga utomhus i minusgrader? Det sist nämnda är väl en självklarhet för de flesta tillverkare.

135
├┼┼
24 R

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
25 februari 2011
KennethL skrev:
TS_quattro skrev:
andreasevo7 skrev:

Det lär väl bero på vad du menar med minusgrader?
Att man befinner sig i ett klimat där det är minusgrader, eller att man låter telefon ligga utomhus i minusgrader? Det sist nämnda är väl en självklarhet för de flesta tillverkare.

gällde för bruk i minusgrader, dvs ha den i fickan, ta fram den, använda, lägga tillbaks i fickan...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
25 februari 2011
Remiss: Det kan kanske stämma, använder dock trådlöst nätverk dagligen och har aldrig upplevt wifi-täckningen besvärande dålig åtminstone. Kanske finns bättre dock!

Det TS_Quattro skriver stämmer också, men det gör ingen skillnad i praktiken. Andra tillverkare har -10 grader, hur ofta är det inte så kallt?

Det påstås att skärmen på en norsk iPhone4 sprack i kylan vilket känns lite som ett bedrägeriförsök, med tanke på hur många som dagligen går ute i minusgrader och sedan in i full rumstemperatur utan problem med sina 4. Jag är en av dem, det var nära -20 i vinter utan att jag ens upplevde touchen som seg vilket annars kan komma av kylan.

1 339 Inlägg
25 februari 2011
Rquired skrev:
Remiss: Det kan kanske stämma, använder dock trådlöst nätverk dagligen och har aldrig upplevt wifi-täckningen besvärande dålig åtminstone. Kanske finns bättre dock!

Det TS_Quattro skriver stämmer också, men det gör ingen skillnad i praktiken. Andra tillverkare har -10 grader, hur ofta är det inte så kallt?

Det påstås att skärmen på en norsk iPhone4 sprack i kylan vilket känns lite som ett bedrägeriförsök, med tanke på hur många som dagligen går ute i minusgrader och sedan in i full rumstemperatur utan problem med sina 4. Jag är en av dem, det var nära -20 i vinter utan att jag ens upplevde touchen som seg vilket annars kan komma av kylan.

Beror säkert mycket på Routern också iof, men i vilket fall som helst så är det en skitsak om man ser till hur bra den är i övrigt smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
25 februari 2011
Remiss skrev:
Rquired skrev:

Beror säkert mycket på Routern också iof, men i vilket fall som helst så är det en skitsak om man ser till hur bra den är i övrigt smile

Håller med!

1 482 Inlägg
25 februari 2011
Som ägare av en Samsung Galaxy S så vill jag utfärda en Varning för folk som överväger att köpa en sådan.

Helt underbar telefon när den fungerar som den ska... Dock är det så att det är väldigt många i9000 som inte alls fungerar som dom ska, inklusive min.

Dom nyaste lurarna ska inte ha samma problem som tex min, men det är ju svårt att veta i affären om man köper en nyare eller någon som legat på lagerhyllan några månader..

Största problemen med min Galaxy är:
Usb port fungerar ej som den ska
Market fungerar 1/10 gånger
Telefonapplikationen hänger sig ständigt
m.m..

Provat allt samsung sagt till mig och nu ska jag skicka in telefonen på analys och felsökning då Samsung tror det är ett allvarligt hårdvarufel i telefonen... Detta kostar mig 500kr.

Jag vet att det finns väldigt många Galaxy lurar som fungerar problemfritt också! men chansen finns att man får en som inte gör det...

BLT Service
Theracords Music Label

353 Inlägg
26 februari 2011
jag hoppas att inga köper tillbehör till sina iphone och htc i sveriger, displayskydd 199:- köpte 3 st från hongkong för 10,47:- med frakt

113 Inlägg
26 februari 2011
Fick mitt Invisible Shield gratis, Det hette visst trogen kund rabatt wink

Mvh Hexon

4 767 Inlägg
26 februari 2011
Noxxer skrev:
Som ägare av en Samsung Galaxy S så vill jag utfärda en Varning för folk som överväger att köpa en sådan.

Helt underbar telefon när den fungerar som den ska... Dock är det så att det är väldigt många i9000 som inte alls fungerar som dom ska, inklusive min.

Dom nyaste lurarna ska inte ha samma problem som tex min, men det är ju svårt att veta i affären om man köper en nyare eller någon som legat på lagerhyllan några månader..

Största problemen med min Galaxy är:
Usb port fungerar ej som den ska
Market fungerar 1/10 gånger
Telefonapplikationen hänger sig ständigt
m.m..

Provat allt samsung sagt till mig och nu ska jag skicka in telefonen på analys och felsökning då Samsung tror det är ett allvarligt hårdvarufel i telefonen... Detta kostar mig 500kr.

Jag vet att det finns väldigt många Galaxy lurar som fungerar problemfritt också! men chansen finns att man får en som inte gör det...

Har du uppdaterat telefonen då? Pepparkakan 2.3.3 kommer nu vilken dag som helst till SGS, lägg in det när det kommer och testa sen.. smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

4 767 Inlägg
26 februari 2011
Hexon skrev:
Fick mitt Invisible Shield gratis, Det hette visst trogen kund rabatt wink

Wow.. ett sådant kostar ungefär 10 kr inkl frakt på ebay wink

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Sök