Har just nu ett abonnemang från 3 som jag är väldigt nöjd med samt en telefon (Nokia 5800). Bindningstiden löper snart ut och jag funderar då på att förlänga abonnemanget i 2 år till och ta en ny telefon. Min nuvarande Nokia är det sämsta skiten jag någonsin varit med om faktiskt då den är seg, extremt buggig och mycket plastig.
Mitt val står nu mellan en Iphone 4 och en HTC Desire HD.. Vilken skall jag välja?
Iphonen är dock ett säkert kort då jag har har känt på den och lekt runt lite. Har näst intill bara positiva erfarenheter av den.. Älskar telefonens programvara väldigt mycket.
HTC:n däremot har jag inte känt på alls, men den är dock väldigt intressant. 8Mpx kamera på den, men är den bättre än iphonens? Android är ganska trevligt, men har inte provat på det nämnvärt mycket, dock gratis appar.. Hur är responsen i den?
Vad skall jag välja för fon? Kan inte riktigt bestämma mig
Jag tycker varjefall iPhone 4 är det bättre valet, har själv en 3gs och man kan göra grymt mycket med den, har testat en kompis htc desire lite smått och den gillade jag inte alls i jämförelse med iphonen.
Om du kan ha lite is i magen, så vänta ett par månader för flera nya heta smartphones är i startgroparna att lanseras nu... förvisso undviker man en hel del buggar genom att köpa de du nämner då de funnits ute ett längre tag nu... men å andra sidan lär prislappen krympa på dem, när de nya heta smartphones väl lanserats...
Ingen av dom då man kan bli jävligt irriterad på att skriva sms eller mail på touch skärmen. Har själv Desiere HD, så fråga på om du vill veta mer om den. Ang kameran så är den inge vidare alls. Går ju dock att ändra upplösning mm så man får bättre bild. Men 8mpix kameran är sämre än Iphones 5mpix.
Tycker pekskärm är ett utmärkt metod att skriva med, snudd på en revolution jämfört med en Sony Ericson eller Nokia (eller värre, deras konkurrenter) av gamla typen som i värsta fall var inexakt och plastic som ny och med tiden blev odräglig. Mycket osmidiga rättstavningsfunktioner hade det med, dagens smarta mobiler är mycket mycket bättre enligt mig.
Tycker inte heller du skall köpa en Desire HD, den vanliga Desire är mycket smidigare att hålla i handen och har en bättre skärm än HD (störst är inte alltid bäst!)
Av vanliga Desire och iPhone4 tycker jag du skall köpa den senare, mycket piggare och smidigare enhet som inte känns ett dugg tillkrånglad som Andriod gör. Sedan har du App-store och troligen ett bättre skydd med, att Apple kontrollerar alla Apps innan de når store är en stor skillnad mot Android Market där vem som helst kan lägga ut vilken skit som helst. Sedan är iPhone i sig låst, att användaren själv inte har full tillgång till telefonen gör det svårt för en tredje part som inte ens har fysisk tillgång!
Klart en låst enhet har sina nackdelar den med, på en bärbar dator hade de stört mig. Men en mobil har inte samma användningsområde, iPhone är klart överkvalificerad i sig och Android mfl har bara en mängd alternativ man inte behöver.
Sedan finns det dessutom gott om gratis Apps i AppStore med, nej som mobil underhållning tycker jag Apple lyckats bäst.
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
nej som mobil underhållning tycker jag Apple lyckats bäst.
Håller med, skulle aldrig köpa en iPhone för att ha som mobil - däremot är den underbar som musikspelare/underhållning. Jag var smart nog att köpa en iPod touch att leka med istället, med den kan man iaf acceptera att batteriet är värdelöst för man är inte beroende av att den är igång hela tiden.
Har du inte tillgång till laddare 24/7 tycker jag att du ska låta bli iPhone.
nej som mobil underhållning tycker jag Apple lyckats bäst.
Håller med, skulle aldrig köpa en iPhone för att ha som mobil - däremot är den underbar som musikspelare/underhållning. Jag var smart nog att köpa en iPod touch att leka med istället, med den kan man iaf acceptera att batteriet är värdelöst för man är inte beroende av att den är igång hela tiden.
Har du inte tillgång till laddare 24/7 tycker jag att du ska låta bli iPhone.
Har haft en Touch (Innan iPhone kom hit) men dess stora nackdel ligger i att man måste släpa med en telefon också, tycker iPhone är utmärkt som ren mobil med bra kontaktfunktioner, bra ljud/mikrofon med mera.
Batteritid är dock en nackdel på alla smarta mobiler, har dock inga problem att hålla liv vid min 4 i över 24h. Visst den bör laddas varje natt för säkerhets skull, men rent praktiskt skulle jag kunna använda den två arbetsdagar med stor risk för batteritorsk den andra kvällen.
Har man bara möjlighet att ladda varje kväll ser jag dock inga nackdelar alls.
Iphone 4 om du bara vill ha en bra telefon att ringa med med mycket underhållning och måste ha en telefon NU!
Annars som peegee skrev, kommer att komma riktigt intressanta smartphones om några månader. Exempel LG och Samsung med Android telefoner som har Dualcore processorer Iphone 5 kommer också ha en Dualcore om jag inte fått allt om bakfoten?
Hmm, jag är en sån som aldrig orkar vänta på nya saker och tror faktiskt att jag kommer köra på en Iphone 4, för jag vet att jag blir nöjd. Dock kommer jag få betala ca: 100 spänn mer i månaden (399:- totalt) med iphonen, men helt klart värt det. Min Nokia 5800 som jag har nu är ju rena skämtet.. Förstår inte att den kallades för "Iphonedödaren" när den kom.. Skärmen är seg och man måste trycka hårt på den. Iphonens respons i skärmen är helt underbar.
Eftersom att jag har en "smartphone" nu så vet jag nackdelarna med batteritiderna Har inga problem med att ladda varje dag..
Jag har inte en mobil bara för att ringa heller, sitter gärna och pillar med program, spel osv.. Kollar på film och lyssnar på musik.. Blir att ringa till tre och höra lite med dom bindningstiden på nuvarande fonen går ut i början på mars nu så vill gärna ha en ny telefon så fort som möjligt.
Har haft en 5800 och någon iPhone-dödare har Nokia aldrig presenterat oavsett modell. Och visst kommer säkert nya iPhone 5 med flera vara bättre telefoner, men de kommer också kosta därefter vid introduktionen. Nackdelen med iPhone4 ligger i antennen som man ej bör hålla över, undviker man detta och/eller har ett skal är det inget som påverkar överhuvudtaget.
Har haft en 5800 och någon iPhone-dödare har Nokia aldrig presenterat oavsett modell. Och visst kommer säkert nya iPhone 5 med flera vara bättre telefoner, men de kommer också kosta därefter vid introduktionen. Nackdelen med iPhone4 ligger i antennen som man ej bör hålla över, undviker man detta och/eller har ett skal är det inget som påverkar överhuvudtaget.
Stod att 5800 var en "iphonedödare" på massa forum och då gick jag på det tyvärr.. Jo kommer nog mycket bättre telefoner snart, men så är det hela tiden med elektronik, så fort man köper en sak så kommer det något nyare och bättre ett litet tag senare.
Angående antennen på iPhonen så är jag väl medveten om det, men enligt ett par polare så är det inget större problem..
iPhone 4 kommer kosta mig 399:- per månad hos 3, men då får jag även använda hela månadsbeloppet till att ringa samt andra tjänster.. Betalar nu 299:- per månad med min 5800.. 100:- spänn mer tycker jag helt klart att det är värt men funderar nu på om jag verkligen har råd med det Eller så tar jag lite lägre månadskostnad och betalar en lite större avgift för telefonen från start. Hmm..
Flera tusen kanske var att ta i.. Vet inte vad apparna till iPhone kostar riktigt..
Kollade igenom apparna man kan köpa till min 5800 nu och hittade bla. SPB Mobile Shell som är ett helt nytt user interface, med andra menyer osv.. 317:- går det på tex
Men allt som oftast ligger nog apparna på mellan 7kr - 50kr ungefär.. Sen finns det ju mycket dyrare saker också.
Visst HTC'n är inte dålig men vi jämförde den mot en samsung galaxy och samsungen är hästlängder bättre och jag skojjar inte!! 10ggr snabbare och mycket mjukare i menyerna, testade även processorns och mobilens snabbhet och htc desire hade ca 7mflops, min överklockade wildfire nästan 5(original 2) och samusungen ca 14 har jag för mig
Har inte så bra koll på det, men allt ifrån ett par kronor till flera hundra, ibland flera tusen..
Flera tusen vet faan om de finns asså
Kolla lite snabbt å den dyraste ja hitta är Navigon MobileNavigator Europe som kostar 849kr och TomTom Skandinavien för 569kr och de är väl ungfär va de kostar om du skulle uppdatera din vanliga GPS.
Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!