Då ska det bli lite bilder igen då. Har svetsat golvet, la på nån skyddsfärg som ska tåla bromiljö. Så det ska nog klara sig från rost, sen blev det ju underredsmassa på utsidan och färg på insidan med.
Köpt dämpare på mekonomen, fick ingen rabatt trots att jag försökte övertala kassörskan till det
Även hämtat sänkningssats hos speedparts, där jag fick rabatt
Nästan all inredning är i och stereon har flyttat ner.
Efter mycket jobb och jävelskap så är fjäder och dämpare bytt höger fram. Imorn ska jag övertala vänster fram
Köpt dämpare på mekonomen, fick ingen rabatt trots att jag försökte övertala kassörskan till det
Även hämtat sänkningssats hos speedparts, där jag fick rabatt
And what did we learn ? ... justdet ... speedparts
Najs work med golvet där. Har svetsat upp en gammal 900 trubnos som var redigt kexig så man känner igen det.
Precis, det dumma blir ju bara när dem inte har det man vill ha Men dem kanske tar specialbeställningar Tack. Jo, misstänker att golven ser ungefär likadana ut på dessa Men alltid trevligt att få svetsa lite.
lite skillnad inte bara i höjd i tjocklek med.. när får vi se bild på hela bilen då
Jo lite skillnad ja. Men dem nya fjärdrarna är ju ganska mycket grövre (iaf fram) och sjunker då inte ihop lika mycket som original vid belastning. Tog en liten testrunda hemma på grusvägen och kan knappt vänta nu
lite skillnad inte bara i höjd i tjocklek med.. när får vi se bild på hela bilen då
Jo lite skillnad ja. Men dem nya fjärdrarna är ju ganska mycket grövre (iaf fram) och sjunker då inte ihop lika mycket som original vid belastning. Tog en liten testrunda hemma på grusvägen och kan knappt vänta nu
Så fort det är ljust nog
Inte så konstigt det blir så stor skillnad i ditt fall........
Du hade en 900i med B201 så det borde bli en sänkning på runt 40mm då
Hade det varit en turbo skulle skillnaden varit ungefär 25mm då dessa "flyger" lite lägre redan från fabrik av
Men glöm nu inte och få gjord en hjulinställning efter detta
lite skillnad inte bara i höjd i tjocklek med.. när får vi se bild på hela bilen då
Jo lite skillnad ja. Men dem nya fjärdrarna är ju ganska mycket grövre (iaf fram) och sjunker då inte ihop lika mycket som original vid belastning. Tog en liten testrunda hemma på grusvägen och kan knappt vänta nu
Så fort det är ljust nog
Inte så konstigt det blir så stor skillnad i ditt fall........
Du hade en 900i med B201 så det borde bli en sänkning på runt 40mm då
Hade det varit en turbo skulle skillnaden varit ungefär 25mm då dessa "flyger" lite lägre redan från fabrik av
Men glöm nu inte och få gjord en hjulinställning efter detta
Har du kollat när dom har tid för en reg bes ?
Haha, det vart ju lite sänkning Men på speedparts hemsida stod det 25mm men på ett papper som låg i förpackningen stod det 35 mm Funderar på om det inte vore en bra ide'e att flytta över hasplåten.
Får fixa det, men ska igenom besiktningen först. Har inte kollat det än, vill säkert ha den klar innan jag bokar. Eller brukar det vara svårt att få tid?
Haha, det vart ju lite sänkning Men på speedparts hemsida stod det 25mm men på ett papper som låg i förpackningen stod det 35 mm Funderar på om det inte vore en bra ide'e att flytta över hasplåten.
Får fixa det, men ska igenom besiktningen först. Har inte kollat det än, vill säkert ha den klar innan jag bokar. Eller brukar det vara svårt att få tid?
Det är 25mm om man mont på dom på en redan turbobil och 40mm på en sugis.
Har du en hasplåt,så tycker jag klart du skall flytta över den då den inte bara skyddar spec i samband med sänkning - men även tar en del av evt "oljedropp" från motorn
Tider för en reg bes är inget svårt som sådan,men är inte drop-in heller. Du kan jo alltid ringa och höra hur det ser ut med tiderna,så kanske du kan planera in sluttiden för projektet. Hur ligger bilen tidsmässigt med den ordinära bes..... För annars kan du få både reg bes och ordinär bes gjord på samma gång (kostade 1.200:- då jag gjorde det)
Haha, det vart ju lite sänkning Men på speedparts hemsida stod det 25mm men på ett papper som låg i förpackningen stod det 35 mm Funderar på om det inte vore en bra ide'e att flytta över hasplåten.
Får fixa det, men ska igenom besiktningen först. Har inte kollat det än, vill säkert ha den klar innan jag bokar. Eller brukar det vara svårt att få tid?
Det är 25mm om man mont på dom på en redan turbobil och 40mm på en sugis.
Har du en hasplåt,så tycker jag klart du skall flytta över den då den inte bara skyddar spec i samband med sänkning - men även tar en del av evt "oljedropp" från motorn
Tider för en reg bes är inget svårt som sådan,men är inte drop-in heller. Du kan jo alltid ringa och höra hur det ser ut med tiderna,så kanske du kan planera in sluttiden för projektet. Hur ligger bilen tidsmässigt med den ordinära bes..... För annars kan du få både reg bes och ordinär bes gjord på samma gång (kostade 1.200:- då jag gjorde det)
Då ska jag ta och flytta över den så fort jag hinner.
Den skulle vart besiktigad i mars så jag får väl både och sammtidigt. Kan ju ringa och höra, mitt mål är att den skall vara klar för reggning nästa helg. Sen får man ju se hur det går, så som stötdämparna jävlades vet man ju inte hur lång tid det tar