3473
Sök

Telias digital tv till 2 tv apparater

volvolover
667 Inlägg
21 februari 2011
Trådstartare
HEj!

Mamma och pappa har telias paket med telefoni, bredband och tv och jag skulle vilja ha kanalerna i mitt rum med.

Jag tittade på telias hemsida och där står det att man får köpa ett "tvillingabonemang" för att få dom kanalerna till en annan tv. och det vill ja ju inte lägga pengar på. neutral
Så finns det ngt annat sätt att kunna få kanalerna till en annan tv utan att köpa ett tvillingabonemang?hmm

Jag har letat runt lite men hittar ingen info om det, så gissar på att det inte går att få dom kanalerna från vardagsrummet in till mitt rum. Ganska drygt att sitta och glo på frikanalerna.. roll

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen

8 883 Inlägg
21 februari 2011
Det går ju alltid att dra en x-tra sladd från boxen till din tv genom att använda en "splitter" eller vad det nu heter. Nackdelen blir ju att du måste kolla på det prg dina föräldrar kollar på.
http://www.microshop.se/Tumme/CV011.jpg

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

volvolover
667 Inlägg
21 februari 2011
Trådstartare
ja det skulle ju faktist gå, men inte lika kul att se på dom kanalerna dom ser sad
Finns det ngt annat sätt tro?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
21 februari 2011
Klart det finns, det är dock inte särskilt lagligt. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

volvolover
667 Inlägg
21 februari 2011
Trådstartare
Rquired skrev:
Klart det finns, det är dock inte särskilt lagligt. smile

det gör inte mej ngt big_smile säg!
skriv i pm om det är ngt som inte fås ta i tråden tongue
Senast redigerat av Turbomotor (21 februari 2011)

49 Inlägg
21 februari 2011
farsan har ju några special kort han har satt i en sändare som sänder till alla andra korten i huset:) funkade ju bra. vet dock inte va de heter:(

38 Inlägg
22 februari 2011
Det som är jäkligaste är att man måste ha programvaran som sitter i deras boxrar sad

volvolover
667 Inlägg
22 februari 2011
Trådstartare
PaJsen skrev:
farsan har ju några special kort han har satt i en sändare som sänder till alla andra korten i huset:) funkade ju bra. vet dock inte va de heter:(

kan du ta reda på vad dom heter? vore bra isf smile

volvolover
667 Inlägg
22 februari 2011
Trådstartare
martin--a skrev:
Det som är jäkligaste är att man måste ha programvaran som sitter i deras boxrar sad

ajfan sad då blir det värre.. så då går det inte med andra ord?

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
22 februari 2011
be dom  ta ip tv... tv genom tele jacket  då är de bara för dig att köpa dig en egen boxer.  typ aldrig nå störningar och så är de jävligt bra om du har plat tv då du  får ut bästa upplösningen åxå

38 Inlägg
22 februari 2011
Turbomotor skrev:
martin--a skrev:

tror inte det sad för vi har sånt och då får man olika koder till varje box....

volvolover
667 Inlägg
22 februari 2011
Trådstartare
christofer_k skrev:
be dom  ta ip tv... tv genom tele jacket  då är de bara för dig att köpa dig en egen boxer.  typ aldrig nå störningar och så är de jävligt bra om du har plat tv då du  får ut bästa upplösningen åxå

be vilka då?  mamma och pappa lr telia?

volvolover
667 Inlägg
22 februari 2011
Trådstartare
martin--a skrev:
Turbomotor skrev:
martin--a skrev:

tror inte det sad för vi har sånt och då får man olika koder till varje box....

okej, fan vad synd sad

Norrlänning
643 Inlägg
22 februari 2011
Kolla om det verkligen stämmer, har 2st sånna boxar hemma som inte används, borde kunna ge dem till nån bättre behövande. Förutsatt att du betalar frakt (och att jag hittar dem). Däremot har jag för mig att det bara finns ett tv-uttag i telias routrar?

Dope MF
213 Inlägg
22 februari 2011
PaJsen skrev:

Kör samma här hemma.. Dock har vi Boxer + två piratboxar (hade vart smidigare med CA-moduler) med piratkort som farsan kodat i datorn på något sätt.. Har inte en aning om vad sakerna heter dock.. Men alla i familjen kan se på vilken kanal som helst.. (ja vi har en varsin box till en varsin tv tongue)

38 Inlägg
23 februari 2011
gutfucker skrev:
Kolla om det verkligen stämmer, har 2st sånna boxar hemma som inte används, borde kunna ge dem till nån bättre behövande. Förutsatt att du betalar frakt (och att jag hittar dem). Däremot har jag för mig att det bara finns ett tv-uttag i telias routrar?

när vi skaffade detta så fick man koppla in dom i två olika uttag på routern (eller vad det nu heter) tongue

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
23 februari 2011
gutfucker skrev:

är de ip tv?   is om de är så  har de kommit ut nya modem så de får att köra boxrarna trådlöst lr på dom 4 nätverkskontakterna fast då bahöver du korsadkabel till boxrarna .. och nya boxrarna behöver inget kort  och har hdmi ut som är perfekt om man kör fullhd smile

463 Inlägg
23 februari 2011
christofer_k skrev:
gutfucker skrev:

är de ip tv?   is om de är så  har de kommit ut nya modem så de får att köra boxrarna trådlöst lr på dom 4 nätverkskontakterna fast då bahöver du korsadkabel till boxrarna .. och nya boxrarna behöver inget kort  och har hdmi ut som är perfekt om man kör fullhd smile

Eller så kopplar man en switch efter tv-uttaget i modemet, då kan du få hur många tvuttag du vill.. (Gäller så klart om det är iptv

Norrlänning
643 Inlägg
23 februari 2011
problemet är ju att man kanske bara har 1 ip-adress för tv? eller går den på samma som bredbandet kanske? Har ingen koll alls när det kommer till sånt här.

Dom tv-boxar jag har ser ut som en trådlös router ungefär, inga uttag för kort eller nånting, vet inte ens vad det är för anslutningar till TV på dem.

volvolover
667 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
christofer_k skrev:
gutfucker skrev:

jag har ingen aning om det är ip tv, men det är inte omöjligt eftersom vi inte har kort i boxern och det går en nätverkssladd från routern till boxern. boxern vi har heter "motorola VIP1903" ( http://www.motorola.com/web/Business/Pr … ocaleId=33 ) har absolut ingen aning om det är ngt man kan ansluta trådlöst?
vad är en korsadkabel då ? tongue
Senast redigerat av Turbomotor (23 februari 2011)

Sök