3427
Sök

Vad ska jag välja?

TeamBerget
35 Inlägg
24 juli 2006
Trådstartare
Är det någon som vet vilket som är "bäst" av Vr6 eller G60? Ska köpa en Corrado men vet inte vilket som är det rätta....snälla hjälp en Corrado sugen kille....=P

Din Dröm Min Verklighet

BMW Power
2 362 Inlägg
24 juli 2006
Om du köper en Corrado G60 så är det ju visserligen en 8V, med tanke på att det inte gjordes så många 16V. Finns dock att beställa som nya. Har samtidigt hört att Corrado Vr6 går  bättre än en G60 gör. G60n har ju 160hk org. Samtidigt Vr6an har 174 hk? eller? något sådant iallafall tongue. Har själv åkt i en Org. G60, trodde dom skulle gå lite bättre än vad dom gjorde. Visst är dom pigga, men inget "WOW" direkt. En GTI 16V är inte så jävla mycket långsammare än en org G60.

BMW, bogsering med wire :/

53 Inlägg
24 juli 2006
Gaah, lätt svar!   Vr6 utan att tveka! Jag hade en G60 som var lite småtrimmad, men den gick ändå inte ens i närheten av vad en original Vr6 gör!  Dessutom är det vääääldigt dyrt att renovera kompressorn om det skulle behövas!

Mvh Tomas

Bredbands Tekniker
176 Inlägg
24 juli 2006
En Corradon Vr6 har 190 hästkrafter..Jag var nära på att köpa en och jag blev överraskad på hur pigg den va..Köpte den tyvärr inte det blev en Lupo istället.
(lite billigare i drift, Va lite dumsnål om jag få säga det själv) wink

Smärta är skönt, tills det gör ont.!!
Att jämföra en Volvo med en Saab är som att jämföra en kontainer och ett jaktplan...

48 Inlägg
22 december 2006
T-Ruud skrev:
Gaah, lätt svar!   Vr6 utan att tveka! Jag hade en G60 som var lite småtrimmad, men den gick ändå inte ens i närheten av vad en original Vr6 gör!  Dessutom är det vääääldigt dyrt att renovera kompressorn om det skulle behövas!

Mvh Tomas

då e det ett dåligt ex av g60 du har haft en chippad g60 drar en chippad vr6 sådeså

///American Muscle\\\

Kettunen
22 december 2006
Köp en amerikanare!!!!!

845 Inlägg
22 december 2006
American Mucels ;d

51 Inlägg
22 december 2006
T-Ruud skrev:

Mvh Tomas

billig å renovera mot en trasig vr6a!

skulle ta en g60! går bättre när vägen svänger och drar inte så mycke soppa!

538 Inlägg
22 december 2006
åkt i en vr6 190 hk och i en g60. vr6 är s grymmt mycket bättre. Roligare,snabbare och ljudet från motor är så mycket skönare. VR6 skulle jag ta utan o tveka en sek.

Sök