Ja som rubriken lyder så undrar jag var original slutsteget sitter i bmw 525 e34 touring? Hoppas nån snäll själ vill svara på de så slipper man riva ut hela bilen:) Mvh Thomas
Okej okej då får jag gå ut och kolla imorgon då:) För de är nämligen så att om jag kopplar in ett slutsteg till högtalarna så går steget i protect, så jag antar att jag har slutsteg då jag vet att jag kopplat rätt och så:)
I know:) Och de gjorde inte de i min:P så antar att jag gjort nåt fel iallafall:P. Ska felsöka och hålla på imorgon, kanske är lågnivå kabeln eller nånting:)
Fram och bakhögtalare. Jag har dragit två högtalarkablar och kopplar ihop alla 4 högtalares kablar framme vid stereon och bak till ett 4 kanals steg som ska bryggas. Brände en stereo för ca 2 veckor sen när jag koppla in steget, så måste vara kortis nånstans. ska ut och summra imorgon och se om nån av högtalarkalarna eller lågnivån ligger mot jord eller nåt.
jag har inte grejerna i bilen just nu, ska koppla imorgon. Men provade att ta ur högtalarkablarna och då sluta protect lysa, sen koppla jag in lågnivå + högtalarkablar och skit då gick stereon i protect och paja helt. så jag har köpt ny stereo men vill inte vara med om samma sak igen:P
ska göra de, men de sjuka är att jag har jord på samma ställe som jag har jord till mitt bas steg:) Så jag vettefan, ska kolla allt skit imorgon så jag kan få lyssna på lite hög musik:)
Undrar detsamma. Hart en -00 e39 touring med stora ljudpaketet. 6.5" are i taket och sub i skuffen. Vill koppla in slutsteg med nya högtalare i dörrarna och baslåda osv osv.
Hur går man tillväga? Vart sitter alla slutsteg? Eller ja det kanske bara finns ett. Och dem andra högtalarna drivs av stereon??
Jag har "stora" ljudpaketet i min touring, och hittar då fan inget slutsteg, finns det något alternativt ställe det kan sitta på?
Hittar du inget bakom vänster sidolucka i skuffen så finns det inget. Då har du nog inte stora ljudpaketet, utan kanske bara förberett för stora ljudpaketet, vilket också är en option utöver standard. Min bil är utrustad med det och min bil har inget orginalslutsteg..
bosabengt skrev:
Undrar detsamma. Hart en -00 e39 touring med stora ljudpaketet. 6.5" are i taket och sub i skuffen. Vill koppla in slutsteg med nya högtalare i dörrarna och baslåda osv osv.
Hur går man tillväga? Vart sitter alla slutsteg? Eller ja det kanske bara finns ett. Och dem andra högtalarna drivs av stereon??
Nu har ju inte du en e34.. men e39 är ju nästan samma bil..
6.5" i taket? Du måste mena 5.25" ? 6.5" låter väldigt stort för att sitta i taket på en bmw touring..
Ditt slutsteg kan antagligen sitta på samma ställe som i e34 eller så sitter det på motsatt sida.. Och det är antagligen bara ett enda slutsteg ja och alla högtalare drivs av slutsteget, det är typ 10kanalssteg orginal, inget jättegrymt steg men tja.. det gör sitt jobb. Alltså, det är inte så att det behövs ett slutsteg för varje högtalare om det var det du undrade.. det är mycket ovanligt!
Hur man gör i e39 är att man köper en adapter som ger dig lågnivå utgång, så du kan använda dig av separata slutsteg, bmw orginal stegen är ju inte samma grej som vanligt billjudsfolk använder.
Treat people as you wanna be treated 'till they treat you diffrent, then treat 'em as they treat you.