3091
Sök

"eran åsikt" viken motor ska ja välja - seven replika

695 Inlägg
25 februari 2011
Trådstartare
#1
som rubriken lyder. ska bygg mig en seven o funderar lite på vilken motor ja ska välja. ska inte vara en banräser utan en vardag/glidarbil, så skyline motor med 7 turbos går bort. effekten får nämligen inte överstiga 15kw/100kg. Har lite funderingar på en saab motor eller en rover v8,

kom gärna med förslag. gärna motorer som de går montera en låda för bakhjulsdrift lätt på, utan adapterplattor och dyligt. Ange gärna vilken låda som passa med i sånna fall smile

//Mathias

No Guts - No Glory
- projekt SAAB 900og 500hk banbil http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 38&p=1
Världens bästa sida! www.slosurf.nu

7 120 Inlägg
25 februari 2011
#2
Någon liten ettrig Honda VTEC motor?

695 Inlägg
25 februari 2011
Trådstartare
#3
Aerodynamik skrev:
Någon liten ettrig Honda VTEC motor?

a de skulle faktisk kunna va nått. finns det nån vettig låda till dom?

No Guts - No Glory
- projekt SAAB 900og 500hk banbil http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 38&p=1
Världens bästa sida! www.slosurf.nu

4 767 Inlägg
25 februari 2011
#4
Jag hade satsat på en saab motor från 9-3 -99 2.0 turbo T5 154 hk

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

695 Inlägg
25 februari 2011
Trådstartare
#5
Erick skrev:
Jag hade satsat på en saab motor från 9-3 -99 2.0 turbo T5 154 hk

exakt den motorn ja funderat på faktist. eller en utan turbo. beroende på hur tung bilen blir, för 154 kan bli för mycket. men sätter ja i en vanlig 2 liters kan man ju alltid byta senare smile

No Guts - No Glory
- projekt SAAB 900og 500hk banbil http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 38&p=1
Världens bästa sida! www.slosurf.nu

5 111 Inlägg
25 februari 2011
#6
Opel C20XE?
Liten, lätt, hyfsat stadig, 150 pållar och bra pris.


695 Inlägg
25 februari 2011
Trådstartare
#7
Volvo544special65 skrev:
Opel C20XE?
Liten, lätt, hyfsat stadig, 150 pållar och bra pris.

nån låda som passar rakt på? smile

No Guts - No Glory
- projekt SAAB 900og 500hk banbil http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 38&p=1
Världens bästa sida! www.slosurf.nu

5 111 Inlägg
25 februari 2011
#8
Omegans lådor gör det (förutom de från Omega A 2,4 samt bilar med raksexa eller diesel).


404 Inlägg
25 februari 2011
#9
BMW:s 2,2-liters sexa på 170hk från e46 tycker jag är en helt underbar motor, silkeslen och ett härligt drag trots storleken.


695 Inlägg
25 februari 2011
Trådstartare
#10
Attenator skrev:
BMW:s 2,2-liters sexa på 170hk från e46 tycker jag är en helt underbar motor, silkeslen och ett härligt drag trots storleken.

a men 170 blir nog för mycket. har redan vart inne på att ta en bmw motor men de kan bli för trångt med en sexa me..men blir bmw axel i alla fall:)

No Guts - No Glory
- projekt SAAB 900og 500hk banbil http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 38&p=1
Världens bästa sida! www.slosurf.nu

404 Inlägg
25 februari 2011
#11
Vad kommer bilen att väga på ett ungefär?


695 Inlägg
25 februari 2011
Trådstartare
#12
Attenator skrev:
Vad kommer bilen att väga på ett ungefär?

oj.. de beror lite på hur mycket glasfigerdelar ja får tag i men minst 500 o max 800 ca

No Guts - No Glory
- projekt SAAB 900og 500hk banbil http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 38&p=1
Världens bästa sida! www.slosurf.nu

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
25 februari 2011
#13
om den väger 700 kilo så får du ju inte har med hk än 142
min röst är på en b23:a med webrar

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

925 Inlägg
25 februari 2011
#14
Växellådor svetsas lätt om så dom passar på vilken motor som helst. Låt inte det begränsa motorvalet.

En Super 7:a är LÅG, då är ju en Subaru-motor perfekta valet. Samt att dom är härligt kortslagiga för att bli varvvilliga. Samt att den är lätt kompakt och trimningsvänlig.

Mats

695 Inlägg
25 februari 2011
Trådstartare
#15
mats757 skrev:
Växellådor svetsas lätt om så dom passar på vilken motor som helst. Låt inte det begränsa motorvalet.

En Super 7:a är LÅG, då är ju en Subaru-motor perfekta valet. Samt att dom är härligt kortslagiga för att bli varvvilliga. Samt att den är lätt kompakt och trimningsvänlig.

Mats

ok. finns de nån billig bra låda som e lätt att anpassa till en saab motor?

No Guts - No Glory
- projekt SAAB 900og 500hk banbil http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 38&p=1
Världens bästa sida! www.slosurf.nu

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
25 februari 2011
#16
Audi 5:a (136hk) med quattro-låda kanske? big_smile

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Sundsvall
285 Inlägg
25 februari 2011
#17
Opel c20xe helt klart ! Rolig motor ... du kommer inte bli besviken

Åker just nu GTO 67,

695 Inlägg
25 februari 2011
Trådstartare
#18
LeafBox skrev:
Audi 5:a (136hk) med quattro-låda kanske? big_smile

a de skulle av nått tongue finns den i 20v?

No Guts - No Glory
- projekt SAAB 900og 500hk banbil http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 38&p=1
Världens bästa sida! www.slosurf.nu

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
25 februari 2011
#19
snygg_mange skrev:
LeafBox skrev:
Audi 5:a (136hk) med quattro-låda kanske? big_smile

a de skulle av nått tongue finns den i 20v?

Ja, men den har 170hk hmm

Finns en 10v turbo på 165hk. Är VÄLDIGT enkel att trimma till ~220hk

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

612 Inlägg
25 februari 2011
#20
Om maxeffekt inte är kritiskt hade jag varit sugen på roveråttan du själv nämnde. Ganska lätt och runt 150hk i den vanligaste versionen, men med lite V8-muller som ingen annan nämnd motor kan leverera.


Sök