3393
Sök

Beställt en sak. status levererad ej fått varan

killercow
25 februari 2011
Trådstartare
Beställde förra helgen en sak från ett styling företags web butik. leverans skulle först vara 1-3 dagar.
Ändrades sen till 1v.

Idag på morgonen hade jag fått ett mejl (kollade mejlen nu på kvällen) där står det att paketet ska ha blivit levererat (posten/brev). står även att fakturan är aktiverad?! från idag.

Kruxet är att jag inte fått sakerna idag. Kundtjänst är inte öppet förän måndag igen och inget kolli.nr att spåra det med. finns det nått annat sätt jag kan spåra försändelsen nu i helgen eller bara vänta till måndag.

Visst kan ju vara så att de kommer på måndag. men blir lite misstänksam när det står att det är levererat och inte skickat. när dessutom de står faktura aktiverad idag...

MADMIKE
152 Inlägg
25 februari 2011
Förmodligen ligger det på posten och sen ska posten skicka ut sin avi till dig.

FEARLESS
TelgeTokarMC
TEAM HOOLIGAN
NSR - No Shame Racing #Topp10stockholm

killercow
25 februari 2011
Trådstartare
MasterMicke skrev:
Förmodligen ligger det på posten och sen ska posten skicka ut sin avi till dig.

Nej det är inget att hämta ut. går som brev ända hem

MADMIKE
152 Inlägg
25 februari 2011
Ja men om du inte var hemma när dom knackade på (alternativt att de inte han dit idag) så lämnas det ändå på ett utlämningsställe och du får en avi hem.

FEARLESS
TelgeTokarMC
TEAM HOOLIGAN
NSR - No Shame Racing #Topp10stockholm

killercow
25 februari 2011
Trådstartare
MasterMicke skrev:
Ja men om du inte var hemma när dom knackade på (alternativt att de inte han dit idag) så lämnas det ändå på ett utlämningsställe och du får en avi hem.

nej. det går som brev. allts ner i postlådan. det är inget paket jag pratar om utan en sak som går ner i ett brev modell lite större

Forummoderator
9 299 Inlägg
25 februari 2011
Det är inte alltid utdelning på fredagar och måndagar. Har du inte fått nåt på tisdag så är det läge att bråka, inte förrän då.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Ninja
174 Inlägg
25 februari 2011
killercow skrev:
MasterMicke skrev:

nej. det går som brev. allts ner i postlådan. det är inget paket jag pratar om utan en sak som går ner i ett brev modell lite större

de är som att spåra ett vykort typ då omöjligt nästan

killercow
25 februari 2011
Trådstartare
caromania skrev:
Det är inte alltid utdelning på fredagar och måndagar. Har du inte fått nåt på tisdag så är det läge att bråka, inte förrän då.

Vi brukar ha utdelning fredagar. måndagar har vi alltid utdelning då vi får 50kg reklam hmm tisdagar och torsdagar brukar de inte komma nått.

men är nog bara bita sig i läppen å vänta. surt oxå för planerat in greja lite med bilen i helgen.

mejlat supporten för företaget nu oxå

Yellow bug!
1 640 Inlägg
25 februari 2011
Någon kanske redan skrivit detta men:

Beställer ofta småsaker, PS3-spel, dvd-boxar, filmer, dekaler och andra småsaker till bilen, som ALLTID kommer i kuvert. Det har ALDRIG hänt att de lagt den i brevlådan, är jag inte hemma när Posten kommer, så lämnas det till mitt utlämningställe och jag får en avi! smile Kanske olika från stad till stad, men så är det här iallafall!

Om inte annat så fördröjer ju helger osv leverans. Sen kan Posten slarva, kolla med stylingföretaget om du kan få ett kolli-id, så kan du eventuellt söka efter din vara på Postens hemsida!

Beställde lite grejer från CDON i slutet av december, fick dem inte förräns i slutet av januari. CDON hade avskrivit fakturan och debiterat Posten. Tillslut visade det sig att mitt paket låg på mitt utlämningsställe och Posten inte skickat avi... tongue

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

killercow
25 februari 2011
Trådstartare
Edil_ skrev:

Beställer ofta småsaker, PS3-spel, dvd-boxar, filmer, dekaler och andra småsaker till bilen, som ALLTID kommer i kuvert. Det har ALDRIG hänt att de lagt den i brevlådan, är jag inte hemma när Posten kommer, så lämnas det till mitt utlämningställe och jag får en avi! smile Kanske olika från stad till stad, men så är det här iallafall!

Om inte annat så fördröjer ju helger osv leverans. Sen kan Posten slarva, kolla med stylingföretaget om du kan få ett kolli-id, så kan du eventuellt söka efter din vara på Postens hemsida!

Beställde lite grejer från CDON i slutet av december, fick dem inte förräns i slutet av januari. CDON hade avskrivit fakturan och debiterat Posten. Tillslut visade det sig att mitt paket låg på mitt utlämningsställe och Posten inte skickat avi... tongue

Nja här brukar dom dumpa allt i brevlådan. även saker som inte riktigt får plats. jag tror mest jag oroar mej lite i onödan och det kommer på måndag. men blev lite konfundersam över formuleringen på mejlet.

får ju inte tag i styling firman innan måndag via telefon då dom inte har telefontid på helger. dock står de på deras hemsida dom svarar innom 24h på mejl. så har dratt i väg ett mejl. innom 24h måste väl även gälla helger eller?

Yellow bug!
1 640 Inlägg
27 februari 2011
killercow skrev:
Edil_ skrev:

Nja här brukar dom dumpa allt i brevlådan. även saker som inte riktigt får plats. jag tror mest jag oroar mej lite i onödan och det kommer på måndag. men blev lite konfundersam över formuleringen på mejlet.

får ju inte tag i styling firman innan måndag via telefon då dom inte har telefontid på helger. dock står de på deras hemsida dom svarar innom 24h på mejl. så har dratt i väg ett mejl. innom 24h måste väl även gälla helger eller?

Inte säkert, kostar ju lite att ha igång folk på supporten även på helger smile

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

killercow
27 februari 2011
Trådstartare
fick mina misstankar bekräftade nu via mejl att jag nog får vänta till måndag på sakerna.

lite synd då jag beställde å planerade så ja skulle kunna fixa de nu i helgen men men....

7 274 Inlägg
27 februari 2011
Kan du inte få ditt kollinr och se om paketet ligger inne hos posten då?

killercow
27 februari 2011
Trådstartare
Brains skrev:
Kan du inte få ditt kollinr och se om paketet ligger inne hos posten då?

fick de ju mer eller mindre bekräftat nu via mejl att det ligger i händerna på posten och nu spelar de ju mindre roll om de kommer måndag eller fredag nästa vecka. helgen är ju ändå slut.

Ingen större idé gräva i vems felet är att jag inte fått de senast fredag som planerat.

Sök