Hejsan! Ska försöka installera en högnivå till lågnivå omkopplare. Saken är att då måste jag ha höger + - och vänster högtalare + - kablar. Om ni kollar på bilden så antar jag att den översta kontakten är den med högtalar kablar. Kanske har fel??? Men jag utgår från att de inte kommer så då jag skruvat ner allt vilka kablar som är vilka.
hur får jag veta vilka kablar som är vilka? Kan man ut gå från att olika färger är olika kablar? Måste ju som va säker.
Leta efter 8 st kablar som sitter intill varandra och är lika tjocka, där dom ligger i par om två och två, tex grön och grön med svart sträck på. Lila och lila med vitt sträck på osv. Det brukar vara högtalarkablar. Testa sen att mäta med en multimeter mellan tex Lila och lila med vitt sträck och se så att det inte ligger spänning på dem. Testa sedan att mäta ohm på dem, ligger det på 3-12 ungefär så är det troligen högtalarkabeln du funnit. Testa då med ett 1.5v batteri och snabbt dutta mellan polerna så ska det klicka i högtalaren. Samtidigt får du då reda på vilken kabel som går till vilken högtalare
Lite sent nu kanske men jag har en låg till högomvandlare i min rx8 och till den stal jag kablarna till "hatthylle-högtalarna" och satt en 10" i skuffen. Fungerar hur bra som helst. Jag tror till och med att om du vill behålla högtalarna i hatthyllan så räcker det med att skarva in sig på dom kablarna för att få signal till omvandlaren. Lycka till!