Bergkuist skrev:Rquired skrev:Rock-Star skrev:och volvo ägs av kina, betyder det att kina numer tillverkar världens säkraste bilar?
spelar ingen roll vem som äger det.. spelar mer roll vilket land som utvecklar skiten
Nej men dagens Rolls Royce är en rakt upp och ner en Bmw-produkt utvecklad av samma personal som bygger Bmw´s modeller. Att då säga att Rolls har en perfektion tyska bilar aldrig kommer uppnå är 100% fel då det är exakt samma grund och alltså exakt samma perfektion.
Att BMW personal skulle stå och bygga royce rolls tror jag inte på så länge du inte kommer med fakta. Royce rolls handbyggts och jag tror inte BMW personal gör det. utan det är samma brittiska personer som bygger.
Ägare är skit samma, inte de som bygger bilarna.
Anledningen till att jag tycker royce rolls är bäst är för att man ser vilket slit personerna lägger ner i varje bil. Allt görs perfekt men ingen bil är den andra lik utan alla är unika.
Det gör inte BMW! allt ser lika ut, överpriser på bilarna! betalar man 700k för en bil så ska det fan vara kvalité . tar hellre lexus alla dagar framför BMW
Rolls Royce byggs inte längre i den ursprungliga fabriken, VW köpte hela Bentley-Rolls framför ögonen på Bmw. Då gjorde Bmw ett av dåtidens fräckaste kupper, och gick till flygmotortillverkaren Rolls och köpte rätten att bygga bilar med varumärket "Rolls Royce"-rakt framför ögonen på VW!
Bmw fick alltså inte tillgång till plattformer, Crewe-fabriken eller något av det gamla brittiska Rolls Royce. Utan fick själva från grunden bygga upp märket, detta gjorde de ursprungligen i en hyrd banklokal men de har sedan dess byggt en ny fabrik, förstås.
Rolls Royce´s nuvarande modeller är till 100% en Bmw-produkt, baserad på Bmw´s plattformar och komponenter, utvecklad i Tyskland/England av samma personal som utvecklar Bmw-modeller och byggs i Bmw´s nybyggda fabrik i Goodwood av Bmw-anställd personal efter huvudkontorets anvisningar.
Ser du att "Bmw" nämns rätt många gånger ovan? Det är inte av en slump, det ursprungliga brittiska bilmärket du pratar om ägs nämligen av VW/Bentley. Allt Bmw köpte var ett papper, en rätt att bygga bilar med varumärket Rolls Royce. RR är alltså idag 100% tyskt...
************************************************************************************
Och Lexus och kvalité bör man inte nämna i närheten av mig efter allt strul jag har haft med att hjälpa familjen med deras RX400h. Rost på baklucka, nu rost på motorhuv, varningsblinkers som ej gick att slå av, stendöd intstrumentpanel mitt i vintern, blinkers som måste manuellt slås av och inte går tillbaka manuellt, försvinnande radiomottagning och nu senast gick spärren för baksätets ryggstöd sönder. Detta går alltså inte att låsa i uppfällt läge. Bilen är två år och 3000mil gammal.
Nog kan en Bmw, Mercedes eller Audi krångla något djävulskt. Men Lexus kan krångla precis lika illa, och gör det i ungefär samma utsträckning. Tror du det är en slump att Bmw och Lexus har lika nöjda kunder? Tror du det hade varit så om Lexus varit så överlägsna som du påstår?
Däremot skall Lexus ha en eloge för sin service, de återförsäljare för "premiumtyskarna" jag varit i kontakt med har fått för sig att kunden skall krypa för dem...
*****
Nightstalker: Håller med i princip, men inte riktigt i hur nära det är. Känns dock onödigt att bråka om det är 3 eller om det så är 15år, vi förstår vad vi menar.
Senast redigerat av Rquired (28 februari 2011)
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
0
0
0
0