Hej!
Suttit och blegat i mängder av trådar i projektdelen, en del är sjukt imponerande och en del är ju fan
bara skräp. Denna tråd kommer inte handla om något kapande i karossen eller en herrejössesturbo sittandes
under huven utan bara lite trevliga bilder på bilen, delar och vägen mot utseéndet 2011.
Lite kuriosa om bilen:
Bilen är som många förstått en VW Golf GTI Edition 30 - 2007, många lyfter frågande på ögonbrynet när
jag säger Edition 30, snabbt beskrivet så är det en jubileumsmodell av GTI:n, 300st tillverkade totalt.
Skiljer sig lite mot en vanlig GTI, men det som skiljer får ni googla eller fråga mig.
Bilen köptes 13 nov. 2009 nere i Lund, såg den på blocket, tog kontakt med säljaren och några
dagar senare så köpte jag en enkel tågbiljett till Lund, gissa hur stor klump i magen jag hade när
jag skulle se den första gången?? MEN OJ!! Så jäkla nice..ville bara ge han pengarna och dra hem
Bilen hade rullat 990mil vid köpet, körde dom 36 milen hem från Lund (jävligt snabba och roliga mil )
I Jönköping var det snöstorm..jippi men det gick fint och jag åkte på den 2 helger innan jag ställde av
den.
Temat för 2010 var redan klart i huvudet innan köpet, vit bil, svarta fälgar, svart tak, svarta speglar och lite småsaker där till och så här blev resultatet för 2010:
Fick mycket positiv respons för detta stuk, tackar jag för MEN jag är sån att jag inte
kan åka likadant 2 säsonger i rad..nåt måste man göra, byta fälgar, sänka mera göra nåt bara
Alla filmer från M.I.V.W, Wörthersee, USA sätter ju sina spår så i år vill jag (förhoppningsvis) åka lägre
med blanka hjul, snygga till plasten under huven och div. småfix.
Är OEM-nörd så jag drar mig gärna åt originalprylar då det faller mig i smaken mer än ett vulgärt kjolpaket från DNS-trading med enorma luftintag och en modifierad bokhyllan Billy på skuffen!!
Såååå, köplistan för i år såg ut såhär:
- Nya fälgar (Hemma)
- Nya däck (Hemma, på krängning)
- Coilovers (Hemma, monterars inom kort)
- Nya baklampor (Hemma, Monteras efter all lack är klart)
- Ny lack på läpp i fram och bak (Demonterat och inlämnat)
- Lack under huven (Inlämnat)
- Takantenn (Ska beställas)
- Tona om framrutorna (25e Mars är det sagt.)
M.m. (Dekal, Ditec-behandling, emblem..)
Så nu börjar vi väl då va?
Söndag 27/2: Bilen lämnar sitt skjul till garage, rullar för första gången sen 31 okt. och flyttar in i "Jyhan"s fina garage, där får den sällskap av "Timsan"s S2000, "Jyhan"s BMW Turbo och "Perry89"s Kia
Onsdag 2/3: Idag tänkte jag småbörja lite med bilen men först åkte jag till Göteborg och hämta mina nya Colis Sen hem och kolla på dom en stund, mycket fina är dom Sen rev jag ur motorkåpan och dela på den, ganska enorm för att vara en motorkåpa då det är integrerad luftburk i den.
Pics:
Ser lite naket ut när plasten försvann
Coilover och ett blottat kvinnoben..
Demonterad, delad och ska på lack
På återseende
// Björk
Suttit och blegat i mängder av trådar i projektdelen, en del är sjukt imponerande och en del är ju fan
bara skräp. Denna tråd kommer inte handla om något kapande i karossen eller en herrejössesturbo sittandes
under huven utan bara lite trevliga bilder på bilen, delar och vägen mot utseéndet 2011.
Lite kuriosa om bilen:
Bilen är som många förstått en VW Golf GTI Edition 30 - 2007, många lyfter frågande på ögonbrynet när
jag säger Edition 30, snabbt beskrivet så är det en jubileumsmodell av GTI:n, 300st tillverkade totalt.
Skiljer sig lite mot en vanlig GTI, men det som skiljer får ni googla eller fråga mig.
Bilen köptes 13 nov. 2009 nere i Lund, såg den på blocket, tog kontakt med säljaren och några
dagar senare så köpte jag en enkel tågbiljett till Lund, gissa hur stor klump i magen jag hade när
jag skulle se den första gången?? MEN OJ!! Så jäkla nice..ville bara ge han pengarna och dra hem
Bilen hade rullat 990mil vid köpet, körde dom 36 milen hem från Lund (jävligt snabba och roliga mil )
I Jönköping var det snöstorm..jippi men det gick fint och jag åkte på den 2 helger innan jag ställde av
den.
Temat för 2010 var redan klart i huvudet innan köpet, vit bil, svarta fälgar, svart tak, svarta speglar och lite småsaker där till och så här blev resultatet för 2010:
Fick mycket positiv respons för detta stuk, tackar jag för MEN jag är sån att jag inte
kan åka likadant 2 säsonger i rad..nåt måste man göra, byta fälgar, sänka mera göra nåt bara
Alla filmer från M.I.V.W, Wörthersee, USA sätter ju sina spår så i år vill jag (förhoppningsvis) åka lägre
med blanka hjul, snygga till plasten under huven och div. småfix.
Är OEM-nörd så jag drar mig gärna åt originalprylar då det faller mig i smaken mer än ett vulgärt kjolpaket från DNS-trading med enorma luftintag och en modifierad bokhyllan Billy på skuffen!!
Såååå, köplistan för i år såg ut såhär:
- Nya fälgar (Hemma)
- Nya däck (Hemma, på krängning)
- Coilovers (Hemma, monterars inom kort)
- Nya baklampor (Hemma, Monteras efter all lack är klart)
- Ny lack på läpp i fram och bak (Demonterat och inlämnat)
- Lack under huven (Inlämnat)
- Takantenn (Ska beställas)
- Tona om framrutorna (25e Mars är det sagt.)
M.m. (Dekal, Ditec-behandling, emblem..)
Så nu börjar vi väl då va?
Söndag 27/2: Bilen lämnar sitt skjul till garage, rullar för första gången sen 31 okt. och flyttar in i "Jyhan"s fina garage, där får den sällskap av "Timsan"s S2000, "Jyhan"s BMW Turbo och "Perry89"s Kia
Onsdag 2/3: Idag tänkte jag småbörja lite med bilen men först åkte jag till Göteborg och hämta mina nya Colis Sen hem och kolla på dom en stund, mycket fina är dom Sen rev jag ur motorkåpan och dela på den, ganska enorm för att vara en motorkåpa då det är integrerad luftburk i den.
Pics:
Ser lite naket ut när plasten försvann
Coilover och ett blottat kvinnoben..
Demonterad, delad och ska på lack
På återseende
// Björk
Senast redigerat av Bjork (27 mars 2011)
OEM <3
0
0
0
0