Growe skrev:
killercow skrev:
knasson skrev:
Om någon får inbrott eller skadegörelse på pärlan, då blir det ett jävla liv för att folk inte kan skilja på mitt å ditt, men så fort det körts för fort eller det handlar om annan överträdelse då ska det minnsan tänkas ut och smida planer på hur det ska gå att komma undan. fattar inte varför, har man gjort fel så har man..
men kolla som sagt upp så det inte blir framtida strul pga fel reg nr
håller med. undra hur många som skulle hålla med en som startar en tråd om att överklaga om han åkt dit för ett bil-inbrott
skämt och sido om man ska vara lite allvarlig så finns det faktiskt en anledning till att polisen och myndigheter försöker bekämpa hastighets överträdelserna så hårt. Farten - dödar... 14km/h för fort har faktiskt inverkan på reaktions- och broms sträckan
farten dödar inte alls
det spelar ingen roll om du åker 30km/h eller 300km/h man dör iallfall inte
det är bara när man kör av som farten har någon inverkan men den största inverkan är olyckan
inte hastigheten
sen att hastiheten kortar ner lidandet är en helt annan sak
men farten dödar iallfall inte om man inte krockar
förövrigt har alla rätt att pröva sitt brott i domstol
finns ingen anledning att en enskild polisman ska agera domstol
oavsätt om det kostar skattepengar eller ej
det är så man gör ett rättsäkert samhälle
fast du kanske föredrar lite mer Kadafi stuk bara skjut alla som säger i mot
Hahah, kan inte låta bli. Detta måste vara dagens inlägg.
Är du seriös när du menar att farten inte dödar om du inte råkar ut för en olycka, eller skrev du på skämt.
Jag tror alla vet att farten inte dödar om du inte råkar ut för en olycka.
Precis som att ramla ner från 20våningen inte dödar, men när du slår i marken så dör du.
Det han menar är ju såklart att farten är väldigt avgörande om en olycka leder till allvarliga skador och dödsfall.
Det hela handlar om hur mkt rörelseenergi som måste omvandlas vid en eventuell krock. Och rörelseenergin är proportionell mot kvadraten på hastigheten.
Vilket betyder att om du kör i 50km/h så är inte krockvåldet dubbelt så mkt vid 100km/h utan 4 gånger så mkt som i 50km/h.
En frontalkrock i 70km/h är ofta max vad en människokropp klarar, och kör du du i 120km/h eller ännu mer så är risken att du dör 5ggr högre, vilket i teorin innebär att det leder till garanterad död.
”Det är inte farten i sig som orsakar skador och dödsfall vid en kollision, utan det hastiga stoppet. Hur svåra konsekvenserna blir av stoppet beror främst på hastigheten i kollisionsögonblicket. Om vi krockar front mot front med en annan bil, eller om vi kör in i ett träd, är hastigheten helt avgörande för hur det går med oss.
Den högsta gräns för vad människokroppen klarar vid en frontalkrock är ca 65 - 70 km/tim. Då är förutsättningen att man sitter i en modern bil och krockar med en lika stor bil - och att man använder bilbälte. Utan bilbälte har en människa svårt att klara kollisioner i hastigheter över 30 km/tim…” (Vägverket)