Lite uppdatering efter som jag har fått lite skällning av kompisar att nu måste bilen ut och det händer inget om man inte gör något. Så nu när jag har fått lite motivation så är det riktigt kul.
Håller på att renovera en B230FK som har varit otrimmad och gått lite över 20 000 mil. Tänkte stoppa i den i bilen så länge till man bygger en trimmad en eftersom det kostar ju en del om man ska göra det redigt. Hittade denna motorn billig då det var en bil som skulle skrotas. 1500:- för en helt komplett motor är ju vettigt.
Här har jag rensat motorn på allt.
Så nu ska den tas till jobbet och tvättas. Sen ska jag fundera ut vilken färg jag vill ha på det.
Jodå det händer lite är. Nu när det är lite vettigare väder o varmare ute så kommer motivationen. Har moddat mina speglar idag så de passar ihop med varandra. Nu ska de bara fästas ihop med varandra. Sen blir det att spackla o slipa så man få till en bra form på att. Därefter blir det att få ihop elen till dom. Dessa har ju elektisk infällning. Så är det någon som har en sådan knapp över så säg till...Lampan som är under speglen. När lyser den på en v70?
Planen är att den ska vara klar i sommar. Jag hoppas på Vallåkra 2012. Då är det 5 år sedan man tog andra priset. Så det är dags för en comeback!!
Bilen fick ett ordentligt lyft för några årsedan ser jag, ser väldigt clean ut. Jag själv har funderat på nya backspeglar med, får du tag på elschema får du jättegärna slänga upp dom i tråden så kommer det säkert hjälpa många nyfikna. Fint jobb du gör! Mvh John
Borde vara relativt lätt att ta reda på vad kablarna gör annars. Leta reda på den som är jord, den brukar ju vara brun eller svart. Sen tar du typ bara ett bilbatteri och så sätter du fast jorden på minus och så kör du plus mellan de andra kablarna så kommer du ju se vad som sker?