2931
Sök

Sommardäck nu? 6 mars

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
6 mars 2011
opel_vectra_gts skrev:
Okey fan:p har aldrig provat dessa däck då bilen köptes för någon vecka sen så vet inte hur det blir , men får väl testa å se :p Tack för svar :p

det är snyggare att ha " smala däck " fram o dubbelt så bredare bak big_smile
och så ska du höja röven & sänka fronten. yummie haha smile
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (6 mars 2011)

C H E V R O L E T <3

Of World
3 369 Inlägg
6 mars 2011
Children-Of-Bodom skrev:
opel_vectra_gts skrev:
Okey fan:p har aldrig provat dessa däck då bilen köptes för någon vecka sen så vet inte hur det blir , men får väl testa å se :p Tack för svar :p

det är snyggare att ha " smala däck " fram o dubbelt så bredare bak big_smile
och så ska du höja röven & sänka fronten. yummie haha smile

Det kanske det blir ja :p enligt förra ägaren så var bilen stabilare med dessa däck ochså så håller nog mig till det :p hoppas ba att dom inte är för stora så det blir fult :p

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

1 587 Inlägg
6 mars 2011
Niklas1987 skrev:
Jag ska vänta till 3:e veckan i Mars bara för säkerhets skull, Mars,April väder går inte riktigt att lita på enligt mig wink

Håller med !

711 Inlägg
6 mars 2011
SMHI har dessa snitt över den meteorologiska våren* (om jag inte misstolkar deras sida):
Kiruna, 1 maj
Östersund, 11 april
Stockholm, 16 mars
Malmö, 22 februari

Man sa väl att det skulle vara 3:e eller sista veckan i mars, i Stockholm i alla fall, som vi skulle få det nu i år.
Jag skulle väntat ett litet tag i alla fall, men j*vlar vad man är sugen på att åka ut och köra lite big_smile

* Medeltemperatur, över 0°C, 7 dygn i sträck
Senast redigerat av thelaughingmadman (6 mars 2011)

84 Inlägg
6 mars 2011
Jag ska försöka vänta tills sista veckan i mars iaf. Men kommer bli svårt big_smile

Rejsa ?
2 959 Inlägg
6 mars 2011
thelaughingmadman skrev:
SMHI har dessa snitt över den meteorologiska våren* (om jag inte misstolkar deras sida):
Kiruna, 1 maj
Östersund, 11 april
Stockholm, 16 mars
Malmö, 22 februari

Man sa väl att det skulle vara 3:e eller sista veckan i mars, i Stockholm i alla fall, som vi skulle få det nu i år.
Jag skulle väntat ett litet tag i alla fall, men j*vlar vad man är sugen på att åka ut och köra lite big_smile

* Över 0°C, 7 dygn i sträck

Medeltemperatur över 0°C i en vecka är det.

Autotech

711 Inlägg
6 mars 2011
Busgrabb skrev:
Medeltemperatur över 0°C i en vecka är det.

Exakt! Tack för förtydligande smile

TimR skrev:
Jag ska försöka vänta tills sista veckan i mars iaf. Men kommer bli svårt big_smile

Ja, skoja inte. Jag startade upp 540:n igår, satan vad sugen man blir big_smile
Senast redigerat av thelaughingmadman (6 mars 2011)

Never drive faster than your angel can fly
338 Inlägg
6 mars 2011
Så här säger lagen:
Under perioden 16 april – 30september är det förbjudet att köra med dubbade vinterhjul.
Under perioden 1 december – 31 mars är det krav på vinterhjul.

Hellre Nürburgring än vigselring

71 Inlägg
6 mars 2011
Atenza skrev:
Så här säger lagen:
Under perioden 16 april – 30september är det förbjudet att köra med dubbade vinterhjul.

Beror på väglaget, när det inte råder vinterväglag så får man köra med sommardäck under "vinterperioden"

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
6 mars 2011
Jag kommer o köra på sommardäck från o med imorgon smile
Va fan det är juh bara tänka med huvudet när man kör så ska det inte va nån problem.
Jag åker nu på friktion och behöver ändå tänka till så då kan jag liks gärna köra sommar hjulen :p

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

Of World
3 369 Inlägg
6 mars 2011
PITSTOP skrev:
Jag kommer o köra på sommardäck från o med imorgon smile
Va fan det är juh bara tänka med huvudet när man kör så ska det inte va nån problem.
Jag åker nu på friktion och behöver ändå tänka till så då kan jag liks gärna köra sommar hjulen :p

Äntligen en vettig inlägg :p , det sägs att människor med hjärna kör med stjärna !  :p

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

338 Inlägg
6 mars 2011
skrew skrev:
Atenza skrev:
Så här säger lagen:

Beror på väglaget, när det inte råder vinterväglag så får man köra med sommardäck under "vinterperioden"

Vart går gränsen?? nån som vet exakt?

5 198 Inlägg
6 mars 2011
Atenza skrev:
skrew skrev:
Atenza skrev:
Så här säger lagen:

Det är upp till varje polismna att avgöra..

338 Inlägg
6 mars 2011
gamlingen skrev:
Atenza skrev:
skrew skrev:

Det ja misstänkte, med andra ord så kan det bli en himla debatt ang väglaget om man sätter på sommardäcken denna månad..

5 198 Inlägg
6 mars 2011
Atenza skrev:
gamlingen skrev:
Atenza skrev:

Det ja misstänkte, med andra ord så kan det bli en himla debatt ang väglaget om man sätter på sommardäcken denna månad..

kan bli det ja.. därför väntar jag tills datumet har gått ut

338 Inlägg
6 mars 2011
gamlingen skrev:
Atenza skrev:
gamlingen skrev:

kan bli det ja.. därför väntar jag tills datumet har gått ut

Låter vettigt..

723 Inlägg
6 mars 2011
har också kört med sommar däck nu i över en månad då det har varit bra väglag här.. dock har jag inte blivit stoppad..

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98

4 586 Inlägg
6 mars 2011
vänta tills dom sopat vägarna fälgarna blir bara förstörda av allt grus som ligger på vägen.

5 198 Inlägg
6 mars 2011
jocke_gronberg skrev:
vänta tills dom sopat vägarna fälgarna blir bara förstörda av allt grus som ligger på vägen.

Och saltdammet regnat bort

2 924 Inlägg
6 mars 2011
Tänk oxå på att gummiblandningen i sommardäck inte är gjorda för låga temperaturer... och backen är fortfarande kall i några veckor till, speciellt morronen då de flesta åker i sina bilar?

Försäkringsbolag betalar inte en spänn för bilskadorna på din och ev motpart/ annan egendom (staket etc) utan det får du pröjsa ur egen ficka om du är blir inblandad i en trafikolycka, speciellt om du är vållande, om det vid tillfället  (t.o.m 16 April) avgörs råda vinterväglag, som det ofta är i Mars ...speciellt denna vintern... roll

~ Life is short, have FUN! ~

Sök