KHRacing skrev:
peegee skrev:
Njaa inte helt men jag beskrev kanske lite väl generellt... men Trafikförsäkringen gäller aldrig för vagnskada och fel däckval har stått många dyrt när det kommer till ersättning från f-bolag vid trafikolycka de är vållande till, finns nämligen de som blivit helt nekad till ersättning pga det.
vet att det finns men svensk trafiklagstiftning säger att de skall gälla, FB kan aldrig ifrångå lagen.
Exempelvis så finns det ett fall med en kille som tog sin bil starkt berusad o krockade, hans trafikförsäkrning gällde där t.o.m.
Stämmer säkert men även om Trafikförsäkring är giltig, så gäller den som sagt inte för Vagnskada oavsett händelese.
Det jag försöker säga är att om man pröjjsar för en saftig Helförsäkring på sin bil och har otur och blir vållande till trafikolycka, så riskerar man få 0 kr i ersättning för skadorna på egna bilen, om man kört på sommardäck nu och väglagets bedöms som vinterväglag och bidragande faktor vid olyckstillfället.
Du vet säkert detta Kristian och min avsikt aär bara att upplysa dem som inte vet
~ Life is short, have FUN! ~