3081
Sök

760 d24 tic-88 startar ej

Handyman =)
106 Inlägg
6 mars 2011
Trådstartare
Tjena. har införskaffat mig i en D24 tic. motorn är från en 96:a.

Jag skulle byta tankarmatur och starta sedan upp bilen. Den stod på tomgång och efter nån minut började den hacka och gå konstigt sen dog den. Jag hade kopplat fel på matarledningen så den sög sig tom.

Fixade iordning så de blev rätt och nu startar den inte alls sad

Har även bytt dieselfilter och fyllde de nya filtret med diesel.

Det jag märkt är att pumpen suger inte alls. har kopplat på en slang från en dieseldunk till inloppet vid filtret och malt men inget händer. den suger inget.

Vad kan vara fel? dessa skall väll avlufta sig själva??

Har även lossat rören till spridarna och malt men inget händer. finns det nån mer stans man skall lufta??

Jag har aldrig skruvat med dieslar innan tongue

tacksam för alla tips big_smile

258 Inlägg
7 mars 2011
kolla säkringen till pumpen .

Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på.

Likbärgare
375 Inlägg
7 mars 2011
DriveOrDie skrev:

Pumpen är mekanisk.

Det är märkligt att den inte suger alls, Inget som fått på fan för du kört torrt, Långsökt kanske men det ända jag kan bidra med, Eventuellt någon packning i pumpen eller en kolv som kärvar..

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.

Handyman =)
106 Inlägg
7 mars 2011
Trådstartare
Tvattekorg skrev:
DriveOrDie skrev:

Pumpen är mekanisk.

Det är märkligt att den inte suger alls, Inget som fått på fan för du kört torrt, Långsökt kanske men det ända jag kan bidra med, Eventuellt någon packning i pumpen eller en kolv som kärvar..

tycker det är mycket märkligt att den inte suger alls..
Har provat idag och luftat med nippeln som sitter i mitten av alla spridarrör på pumpen. men inget resultat. Men bitt batteri är kasst så jag har ej kunnat mala så länge med startmotorn.

Men jag skall prova nåt nytt imorgon. jag har köpt en elektrisk pump som jag skall koppla in före filtret och se om han går igång med detta. kan vara bra i framtiden om man skulle råka få soppatorsk. Då är det bara och köra igång den extra pumpen ett litet tag och sen starta. så slipper det gå åt så mycket batterier när man luftar.

Sök