Tja!
Efter lite tjat från vissa kommer det upp en projekt-tråd här
Första gången jag kom i kontakt med den här bilen var 2007.. Storebrorsan hade flyttat till Göteborg och han behövde en bil.
Min farfar hade en bekant som hade en gammal Jetta stående i garaget.. Sommarkörd endast eftersom hon inte tyckte om att köra när det var halt ute.
Jag, farfar och min far åkte för att kolla på bilen. Jag hade då inget vidare bilintresse och tyckte "vilken gammal holk".. Men den var ju fin.. Fullservad samt ingen rost osv. Gick underbart bra även med sina 10k mil på mätaren.
Hursomhelst så blev det ett köp och pappa som jobbade i Göteborg körde ner bilen dit.
Varje gång jag vart och hälsat på brorsan så har jag tjatat om att han och hans sambo borde köpa en nyare bil och låta mig ta över denna gamla pärla istället för att dom skulle köra slut på den..
Julen 2010 åkte vi till Göteborg för att fira jul, Brorsan hade köpt hus, och vad jag inte visste då, en ny Volvo v70.. Började direkt tjata om Jettan, och vips var den till mitt förfogande.
Åkte tillbaka i början av Januari och hämtade bilen.
17 Januari 2011Klockan ringer 0630, Upp o hoppa. Äta frukost och göra iordning sej. Göteborg tur & retur idag står på schemat.
Åker vid 07.30 mot Tolebro för att plocka upp de två passagerarna som ska med, Leffan & Michaela, snön började falla så fort vi kommer ur Linköping, vilket den valt att göra fram till Ulricehamn.
En massor stopp här och där, snöoväder samt olyckor på vägen gjorde att allt tog en jäkla tid.
Framme i Göteborg ca 1300, närmare sagt Mölndal, Balltorp. Hemma hos Storebror för att hämta MIN Jetta mk1!! ÄNTLIGEN, så jag tjatat om den här bilen, nu var det äntligen dags. Lite fika i magen och sen in i bilarna igen. Jag och flickvännen hoppade in i Jettan och L&M in i min Golf mk3td.
Stanna i Borås och käka samt tanka på vägen hem. maxfart 100km/h samt mellan 60-70 på fullgas och tredje växeln. Ingen racerbil med andra ord. Gammal gubb-bil, mördarvagn, jettis eller “den fula biega saken på gården” är väl smeknamnen på bilen ännu!
Hemma vid garaget var vi runt ca 1900. Ställde bilen och begav oss hemåt efter resan.